A Toyota a Japán Űrügynökséggel közösen egy olyan járművön dolgozik, amely alkalmas a Hold felfedezésére, elősegítve a holdi élet megteremtését 2040-re, valamint emberek eljuttatását a Marsra. A Japán Űrügynökséggel (JAXA) együtt fejlesztett jármű elnevezésében a Toyota Land Cruiser terepjáró legenda előtt tiszteleg: a Lunar Cruiser a 2020-as évek végén lesz kilövésre kész. Eközben persze még itt a Földön épül a világ első fenntartható, hálózatba kötött okosvárosa, Woven City is.
Amint azt Takao Sato, a Lunder Cruiser projekt vezetője elmondja, a különleges jármű alapját az az elképzelés adja, hogy az emberek képesek legyenek biztonságban enni, dolgozni, aludni és egymással kommunikálni is az autóban akár az űrben is. „A világűr kivételes átalakulásra biztosít teret. A meghódítását jelentő kihívások lehetővé teszik, hogy olyan telekommunikációs és egyéb technológiákat fejlesszünk, amelyek később kulcsfontosságú szerepet tölthetnek be az emberek életében” – teszi hozzá Sato.
A Gitai Japan, a Toyotával szerződésben álló vállalatként egy különleges robotkart is fejlesztett a Lunar Cruiser számára, amely képes ellenőrzési és javítási feladatokat is ellátni. Speciális kialakítása lehetővé teszi a robotkar végének gyors cseréjét, amely így különböző szerszámokat képes használni és különböző funkciókat is elláthat. Sho Nakanose, a Gitai vezetője úgy érzi, hogy a világűr meghódítása már elkezdődött, de ez a folyamat nagy költségekkel és komoly veszélyekkel is jár. Éppen ezért a robotok különösen hasznosak ezen a területen.
Folyamatosan élen a fejlesztésekben, rezonálva a társadalmi igényekre
Az 1930-as években történt alapítása óta a Toyota számos üzletágban bizonyított, válaszként az adott korszellemre. Meghatározó autóipari szerepén túl a vállalat házakat, hajókat, repülőgépeket és robotokat is tervezett és gyártott már, ezt a sokoldalúságát pedig a jövőben is szeretné megőrizni. Erre minden esélye meg is van, hiszen a Toyota, amely jövőképében a világ vezető mobilitási szolgáltatójaként definiálja magát, mára nem csupán a világ legnagyobb és egyben legzöldebb autógyártója, de a mesterséges intelligencia, a robotika és a zöld energetika fejlesztése területén is vezető szereplőnek számít. Az ezeket a területeket érintő folyamatos kutatási és fejlesztési tevékenység eredményei a vállalat Fudzsi hegy lábánál épülő hálózatba kötött, fenntartható okosvárosában, a Woven Cityben öltenek testet, amely az idei évben nyitja meg a kapuit, és első lakói az ezeken a területeken dolgozó vezető tudósok lesznek.
Japán egyre nagyobb mértékben koncentrál a Holdra
Az ispace Inc. japán magánvállalat folyamatosan dolgozik a Holdra történő leszálláson, az ottani közlekedésen és az állandó jelenléten – a tervek szerint pedig még az idén landolnak majd az égitesten. Yusaku Maezawa üzletember, akit nem régiben a Nemzetközi Űrállomáson láthattunk lebegni, már foglalt hellyel rendelkezik a Tesla-vezér Elon Musk űrhajóján. Shinichiro Noda, a Toyota mérnöke különösen izgatott a holdprojekt kapcsán, amely az autógyártó hosszú távú fogyasztóközpontú küldetését bővíti ki új dimenziókkal. Mint ilyen, a Hold értékes forrásokat biztosíthat a földi élethez. „Autókat küldeni a Holdra a küldetésünk része. A Toyota járművei szinte mindenhol jelen vannak. Most pedig egy olyan területet is meghódíthatnak, ahol eddig még sohasem járhattak” – fogalmaz Noda.