Európa legnagyobb online szépségápolási áruháza, a Notino fennállásának legnagyobb üzleti sikerét érte el 2020-ban, forgalma meghaladta a 14,5 milliárd cseh koronát (közel 200 milliárd forintot). Ez 2019-hez képest közel ötmilliárd koronás és 42%-os emelkedést jelent.
A tavalyi évben más fronton is rekordot döntött a vállalat: összesen több mint 12 millió rendelést kézbesítettek Európa-szerte, a novemberi Black Friday akció keretében pedig egyetlen nap alatt mintegy 140 000 darab csomagot állított össze és küldött ki a vásárlóknak. A napi átlagos csomagszám 2020-ban 30 000 darab körül mozgott.
A Notino eladásainak legnagyobb részét a parfümök teszik ki, így volt ez 2020-ban is. Nagy mértékben emelkedett a szépségápolási termékek iránti kereslet: míg az illatszerek forgalma 22%-kal, a dekorkozmetikumoké közel 50%-kal nőtt az előző évhez képest. Legnagyobb mértékben azonban a haj- és arcápoló készítmények forgalma változott, mintegy 70%-kal nőtt ez a szegmens a tavalyi évben.
„A vállalat forgalmának felét a parfümök teszik ki, hosszú ideje az eladási toplistánk élén állnak. Az elmúlt évben azonban a kozmetikai termékek keresletének rendkívüli növekedését figyelhettük meg. Tisztában vagyunk azzal, hogy a vásárlóink leginkább ezeket a márkákat keresik, ezért most a sminkek, a haj- és arcápoló készítmények választékának további bővítésére koncentrálunk“ – mondta Zbyněk Kocián, a Notino vezérigazgatója.
Az online áruház kínálata jelenleg 24 országban elérhető, vásárlóinak száma átlépte a 16,5 milliót, csak az elmúlt évben 3,5 millió új vásárlót vonzott. Eddig a vállalat egyetlen, Csehországban található elosztó központból szolgálta ki vásárlóit, de 2020-ban megnyitotta második logisztikai központját Romániában.
„A világjárvány alatt a határok, amelyek az Európai Unióban eddig nem jelentettek gondot, időnként akadállyá váltak. Fontos számunkra, hogy a vásárlóink nemcsak időben, hanem a lehető leggyorsabban kapják meg csomagjaikat“– mondta Kocián, amely alátámasztja, hogy éppen ezt hivatott segíteni az új bukaresti elosztó központ. A cég Romániából indítja például a Görögországba vagy Bulgáriába irányuló csomagokat. – Hisszük, hogy ennek a fejlesztésnek köszönhetően a vásárlási élményt ismét magasabb szintre emeltük. A menedzsment és a raktárak decentralizálása egyúttal a vállalat újabb külföldi piacok irányába való terjeszkedését is jelenti “ – tette hozzá a vezérigazgató.
A Notino 2020-ban az üzlethálózatát is bővítette, és megnyitotta eddigi legnagyobb boltját Varsó egyik bevásárlóközpontjában. A cég legmodernebb kiskereskedelmi egysége teljesen újfajta koncepciót, továbbfejlesztett belsőépítészeti megoldásokat és a kozmetikumok értékesítésének innovatív módját mutatja be. A Notino a vásárlást megkönnyítő, modern technológiákra fektet nagy hangsúlyt, így akár arcbőr-diagnosztikát vagy a legmegfelelőbb árnyalatú alapozó meghatározását is el lehet végezni az üzletben, az illatkereső szolgáltatás pedig teljesen egyedülálló egész Lengyelországban. A Notino jelenleg 9 országban működtet kiskereskedelmi egységeket, köztük Budapesten is.