Reklámkampány politikus módra

Hírek

A politika világa rendszeresen merít a vállalkozások bevált marketingmegoldásaiból. De van egyvalami, amiben a politikusok biztosan jobbak a vállalkozásoknál: ez pedig a kampányolás.

A kampány a marketing hatóereje: nagyban befolyásolja a márka ismertségét, a piaci erejét és végső soron a sikerét. Azonban nem minden kampány egyenlő.

„A legtöbb kampány lehet átlagosan jól megtervezett és tisztességesen kivitelezett. De! Azok a cégek, amelyek igazi áttörést szeretnének elérni a piacukon, évente legalább egyszer, levezényelnek egy olyan «legendás kampányt», aminek híre és eredménye kimagaslik a többi közül” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a tizedik alkalommal megrendezett Marketing Szuperkonferencián tartott előadásában.

3 politikai marketing tipp vállalkozásoknak

A politikusok előszeretettel használják a tematizálás eszközét, mellyel igyekeznek elérni, hogy az általuk választott témáról beszéljen mindenki. Egy vállalkozás is megpróbálhatja elérni, hogy a piac a számára fontos témáról beszéljen. Például megtámadhatja a szakterületén uralkodó dogmákat, vagy lehet formabontó, provokatív, ha kell – mondta Wolf Gábor.

A politikusok nagyon jól tudják, hogy egy kampány sokkal hatékonyabb, ha egy üzenetet mondd el sokféleképpen. Az észérvekkel operáló, összetett kampányok helyett üzenetünk legyen egyszerű, érzelmekre ható, használjon szimbólumokat. A kampány időszakában csupán egyetlen mondatot, gondolatot ismételjünk.

Az egyik legelterjedtebb politikai marketingeszköz a beszéd. Egy jó, őszinte beszédnek óriási hatása lehet, a vállalkozások mégis alig használják ezt az eszközt. Készítsünk a fásult piacot felrázó, a kampánybeszédek felépítését követő szöveget, mintha politikai kampánybeszédet írnánk. Ez a figyelem felkeltése mellett leírja a problémát, annak a hallgató életére gyakorolt hatását, alternatív jövőképeket vázol és cselekvésre ösztönöz. Pontosan ilyen beszéd volt Steve Jobs legendás reklámja, melyben a másképp gondolkodókért szólalt fel.

Majd a beszéd valamennyi eleméből önálló tartalmat készíthetünk. A hallgatóság tagjaihoz egyetlen úton már nem lehet eljutni, ezért több csatornát használjunk. Készítsünk grafikákat, videókat.

Vásárlói tömegbázis növelés

„Ahogyan egy választási győzelem a bizonytalan szavazók meggyőzésén múlhat, egy vállalkozás a kampányának sikere is azok megszólításán múlik, akik számára előnyös az ajánlatunk, de elfoglaltságuk, előítéleteik miatt azzal nem foglalkoznak. Annak érdekében, hogy ne dobják félre azonnal az üzenetünket, fel kell kelteni az érdeklődésüket” – mondta Wolf Gábor.

Hozzátette: Ilyen, kampányokra példa a Múzeumok ÉjszakájaHavasi Balázs nagykoncertje vagy Az Év Munkahelye díj, amelyek a mögöttük álló cégnek, ügynek, előadónak évről-évre komoly nyilvánosságot és elsöprő érdeklődést biztosítanak. De egy „legendás” kampány ürügye lehet egy termékújdonság vagy új üzlet megnyitása, egy nagyszabású, merész árakció, de egy iparági kiállítás, konferencia is.

SOCIAL MEDIA