Az Élelmezési Világnap alkalmából idén több mint hetvenötmillió forint értékű élelmiszeradományt szállító konvoj haladt át Budapesten, ami összesen tizenháromezer rászorulónak nyújt segítséget. A huszonegy hazai cég adományainak együttes tömege ötven tonna, a kezdeményezéshez a Penny egy kamionnyi segélyáruval járult hozzá. Ezek között a saját márkás Sissy, az Aranykosár és a San Fabio sajátmárkás termékek is megtalálhatók.
„Felelősségteljes vállalatként a Penny évről évre többet tesz a magyar családokért. Számunkra kiemelten fontosak a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységek, éppen ezért számos együttműködést folytatunk civil szervezetekkel és további kiemelt partnerekkel. Büszkék vagyunk rá, hogy az ilyen jellegű összefogások segítségével nem csak felvehetjük a harcot az élelmiszerpazarlás ellen és segítséget nyújthatunk a hátrányos helyzetű embereknek, de fenntarthatósági törekvéseinket is erősíthetjük” – mondta Kazatsay Eszter, a Penny magyarországi kommunikációs vezetője.
„Az élelmiszerpazarlás sajnos világszerte tovább fokozza a nélkülözők nehézségeit. A Magyar Élelmiszerbank azért dolgozik, hogy felkutassa a gyártók, a kereskedők és a vendéglátóhelyek feleslegessé vált készleteit, például a lejáratközeli vagy csomagolási hibás termékeket. Évente kilencmillió kiló élelmiszert mentünk meg a megsemmisítéstől” – tette hozzá Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.