24 ország több mint 160 rendezvényszakmai szereplője csatlakozott a Visual Europe Group és a Special Effects kezdeményezésére indított Power Of Live Events (POLE) – Az Élmény Ereje kampányhoz. Az egy hónapja meghirdetett akció az eddigi egyik legnagyobb iparági összefogás. Célja, hogy felhívja a figyelmet: a járványügyi veszélyhelyzet elmúltával fontos mielőbb visszatérni az élő rendezvényekhez, hiszen ezeknek a közösségi eseményeknek köszönhetjük a legtöbb élményt és emléket.
Az összekoccanó pezsgőspoharak csengése; a pillanat, amikor felcsendülnek a kedvenc slágered első akkordjai – többek között ezeket az emlékeket is felidézi az “Élmény Ereje” kampány. A kezdeményezést május 19-én elindító Visual Europe Group és Special Effects célja, hogy felelevenítse azokat az emlékeket, amiket csak az élő rendezvények adhatnak. Hiszen az embereket semmi sem kapcsolja össze jobban, mint a közösen megélt pillanatok.
„Széleskörű együttműködésre hívjuk mindazokat, akik szeretnék elősegíteni a rendezvényszakma mielőbbi talpra állását. Példátlan összefogás született egy hónap alatt: 24 országból több mint 160 partner csatlakozott” – tájékoztat Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója.
A résztvevők hetente más-más érzést, emléket idéznek fel a közösségi médiában. Minden kedden egy-egy meghatározott témában születnek egységes posztok, amihez a kreatív anyagot a regisztráció során kapott képszerkesztő generátorral tudja mindenki megszerkeszteni magának.
A rendezvényszakma az a terület, amelyet talán a legmélyebben érintett az elmúlt hónapok válsága, hiszen a nagyobb rendezvényeket, céges konferenciákat, zenés eseményeket, fesztiválokat teljesen ellehetetlenítette a világjárvány. A cégek többsége pedig nem volt felkészülve egy olyan helyzetre, hogy egyik pillanatról a másikra elveszítheti gyakorlatilag a teljes bevételét.
Ugyan a koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet június 17-én megszűnt, és újra engedélyezett az 500 fő alatti rendezvények megtartása, Botond Szabolcs szerint nagy a bizonytalanság a jövővel kapcsolatban a rendezvényszakmán belül.
„Azt gondolom, hogy az év harmadik és negyedik negyedévében nagyon sok elmaradt rendezvényt bepótolnak, ezért intenzívebb időszak elé nézünk. Jövő év elején aztán egy jelentősebb visszaesést prognosztizálunk, majd újabb fellendülést. Az idei szintet talán 2021-re érheti el a piac, de ez sok tényezőn múlik: hogyan reagálnak például a cégek? Költenek-e rendezvényekre? Mit csinálnak az emberek: el mernek majd menni ezekre a rendezvényekre” – sorolja a kérdéses tényezőket a vezérigazgató. Hozzáteszi: biztos azonban, hogy mások lesznek a rendezvények, mint eddig. A higiéniát, a személyes biztonságot tekintve például sokkal magasabbak elvárásra számíthatnak a szervezők.