Pintér Béla társulata és a Dumaszínház is az Átriumba költözik

Hírek

2024 szeptemberétől egy olyan új kollaboráció költözik az Átriumba, mely az épületben nem ismeretlen társulatok partneri együttműködésére épül. A Pintér Béla és Társulata, a Dumaszínház, a Delta Produkció, a Füge Produkció és az Orlai Produkciós Iroda közös nevezője egy elsősorban produceri alapú működési modell kialakítása, és ezáltal egy megbízható alapokon nyugvó, de a független előadó-művészeti terület számára is nyitott befogadóhely működtetése – olvasható a Pintér Béla és Társulata Facebook-oldalán.

 

Az Átrium Színházat eddig üzemeltető Kultúrbrigád tavaly augusztusban jelentette be, hogy a most záruló évad lesz az utolsó, mert kiszámítható kultúrtámogatási rendszer hiányában a helyzet emberileg és szakmailag is fenntarthatatlanná vált. „Elfáradtunk, mert ez a most már öt éve tartó kötéltánc pont azt a kíváncsi és alkotni vágyó energiát veszi el mindenkitől, amiért érdemes és élvezetes színházat csinálni” – írták akkor. A bezárás okaival, valamint a független és magánszínházak egyre kilátástalanabbá váló helyzetével ebben a cikkében foglalkozott a 24.hu.

Az UP Rendezvénytérből szeptembertől az Átriumba költőző Pintérék célként jelölik meg az intézmény elmúlt 12 évének színházi hagyományaihoz és szakmai sikereihez méltó színvonalas és sokszínű, a minőségre garanciát vállaló műsor-politika összeállítását, „igazodva a Margit-negyed lokális igényeihez és az épület adta lehetőségekhez”.

A menedzsmenti gondolkodás mellett, ami művészetileg közös hívószó a különböző előadásokat jegyző szervezetek munkájában, a kortárs magyar szöveg fontossága és népszerűsítése, valamint az aktuális társadalmi és hétköznapi jelenségekre való érzékeny reagálás. Középtávon cél a partnerek által közösen létrehozott koprodukciók bemutatása, kortárs dráma pályázat kiírása és szakmai rendezvények szervezése is, melyek mind hozzájárulhatnak majd az Átrium brand továbbépítéséhez – írják, köszönetet mondva és jókívánságaikat kifejezve a távozó Kultúrbrigád irányába.

 

Fotó: Peter Nemeshazi Photography

 

SOCIAL MEDIA