Az Ázsia-Csendes-óceáni térség már jövőre a legnagyobb piac lehet, derül ki az eMarketer elemzéséből.
Az e-kereskedelmi piac értéke elérheti 2014-ben az 1,471 billió dollárt, ami 19 százalékos bővülésnek felel meg, olvasható az eMarketer elemzésében. A piacok érettebbé válásával a növekedés üteme értelemszerűen lassul, ám még 2018-ban is 10 százalékos lesz, ami „szerény” 200 milliárd dolláros pluszt jelent a becslés alapján.
Idén még Észak-Amerika áll az élen, ám az Ázsia-Csendes-óceáni térség már 2015-ben elé kerülhet. E két régióban keletkezik az e-kereskedelmi bevételek csaknem kétharmada. Az eMarketer megjegyzi: korábban 2014-re várták az előzést, de a kínai e-kereskedelem lassulása miatt ez egy évvel eltolódott. Az ázsiai régió vezető helye elsősorban a nagy számoknak, az óriási piacnak köszönhető, de szerkezetét, fejlettségét, az online vásárlók arányát tekintve még a vizsgált periódus végére, azaz 2018-ra sem éri utól Nyugat-Európát vagy Észak-Amerikát.