Óriási segítséget kapnak a rák- vagy egyéb tartós krónikus betegséggel küzdő munkavállalók a Publicis Groupe Hungary-nél

Hírek

Magyarország legnagyobb kreatív- és média műhelye, a Publicis Groupe Hungary az anyavállalat kezdeményezése nyomán életbe léptette a Working with Cancer programot, aminek keretében a cég minimum 1 évig garantálja a rákkal, vagy egyéb tartós krónikus betegséggel diagnosztizált munkavállalóinak állását és anyagi biztonságát. A Working with Cancer célja emellett az, hogy felszámolja a betegség munkahelyi megbélyegzését. Ennek érdekében felhívást is indítanak hazai cégek számára a kezdeményezéshez való csatlakozásra.

 

Sokan nem tudják, hogy minden második embernél diagnosztizálnak rákot élete során – ez is egy ok, ami miatt a Publicis Groupe elindította az első, iparágakon átívelő koalíciót a rák és tartós krónikus betegségek munkahelyi megbélyegzésének felszámolására és a rákkal küzdő munkavállalók anyagi biztonságának és azon túlmutató támogatásának biztosítására. A Working with Cancer program ma már nagy nemzetközi vállalatok szövetsége, amelyeket az a fogadalom egyesít, hogy a rák-, vagy egyéb tartós krónikus beteg alkalmazottaik számára a legnyitottabb, támogató és a gyógyulást elősegítő munkahelyi kultúrát építsenek ki. Olyan vezető cégek csatlakoztak már a programhoz, mint a Google, a Meta, a McDonald’s, a Microsoft, a Nestlé vagy az Unilever, de a versenytárs WPP, IPG és Omnicom is.

Magyarországon a Publicis Groupe Hungary indítja útjára a programot. A Publicis Groupe nemzetközi cégcsoport magyar leányvállalata különösen érintett a témában, hiszen a Magyar Rákellenes Liga szerint Magyarország még mindig élen jár a daganatos megbetegedések okozta halálozásban. Ezért a cég vállalja, hogy rák-, vagy egyéb tartós krónikus beteg kollégáik a diagnózis felállítását követő 1 évig továbbra is a diagnózis felállítása előtti alapbérük és juttatásaik 100%-át kapják, abban az esetben is, ha nem tudnak dolgozni, vagy csak részmunkaidőben vagy csökkentett munkaidőben. Emellett különböző segítő-támogató programokban vehetnek részt akkor is, ha közvetlen családtagjuk küzd a betegséggel.

Fontos ismernünk a Working with Cancer program alapításának hátterét is, hogy megérthessük, mennyire fontos beszélnünk erről a témáról. Arthur Sadount, a Publicis Groupe vezérigazgatóját rákbetegséggel diagnosztizálták és kezelték. Miután nyilvánosságra hozta állapotát, több ezren mondták el, hogy rákos vagy krónikus betegként milyen félelmet éltek át, nemcsak az életükért, hanem a munkahelyükért is. A probléma tudatosítása rendkívül fontos: kutatók szerint a rákbetegek 50%-a fél elmondani a munkáltatójának a diagnózisát, annak ellenére, hogy 92%-uk úgy érzi, hogy a munkahelyi támogatás pozitívan befolyásolja az egészségét.” – mondta Borbás Veronika, a Publicis Groupe CEE régió Chief Talent Officere.

A Publicis Groupe Hungary már tavaly kiemelten foglalkozott munkahelyi mentális és egészségügyi kérdésekkel, ezt a wellbeing programot egészítik most ki 2023-ban a Working with Cancer elindításával. A Publicis Groupe Hungary különböző szakorvosi szakértői csapattal működik együtt a program során, a pszichológiai tanácsadást és a programhoz csatlakozó önkéntesek felkészítését a Pszichoforyou csapata végzi majd.

“Az ország legnagyobb kreatív- és médiaműhelyeként legfontosabb értékünk a nyitottság és az elfogadás. Itthon pedig különösen releváns, hogy a daganatos és krónikus betegséggel küzdők se legyenek kitéve semmilyen diszkriminációnak, és megkapjanak minden szükséges segítséget.“ – tette hozzá Komáromi Zsófia, a Publicis Groupe Hungary People & Culture vezetője.

A Publicis Groupe Hungary amellett, hogy jó példával jár elöl, a valódi munkahelyi kulturális változás érdekében felhívást indít hazai gazdasági és kommunikációs iparági szereplők számára a Working With Cancer programhoz való csatlakozásra.

A nemzetközi együttműködésnek, a globális partnerek összefogásának és a Világgazdasági Fórum támogatásának köszönhetően a Working With Cancer program már 20 millió ember életére van pozitív hatással. Az összefogás jelentőségét bizonyítja, hogy a rákbetegek munkahelyi támogatásának fontosságát bemutató “Monday” című kampányfilm globális premierje az idei Super Bowl reklámszünetében volt látható. A február 4-i Rákellenes Világnapra időzített felhívás óta már több mint 100 millió dollár médiafelajánlással támogatták a kezdeményezést az összefogásban résztvevő partnerek.

 

SOCIAL MEDIA