Lemaradnak a versenyben azok a cégek, akik nem hajlandók kisgyermekes anyákat alkalmazni.
Lemaradnak a versenyben azok a cégek, akik nem hajlandók kisgyermekes anyákat alkalmazni – derül ki a Regus legújabb felméréséből. Még több nő térhetne vissza a munkaerőpiacra, ha biztosítanák számukra a rugalmas munkavégzés lehetőségét.
„A valódi egyenlőséget az jelentené, ha olyan világban élnénk, ahol az országok és cégek felét nők irányítják, a háztartások felét pedig férfiak vezetik” – írja Dobd be magad! című könyvében Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatója. Úgy tűnik, hogy az üzleti világban egyre többen osztják ezt a nézetet, és Magyarországon is javulni látszik a dolgozó nők megítélése. A munkaterek globális szolgáltatójaként ismert Regus legújabb felmérése szerint a magyar vállalatok 79 százaléka egyetért azzal, hogy azok a cégek, amelyek nem alkalmaznak kisgyermekes anyákat, nagy lehetőséget szalasztanak el.
A 98 ország több mint 19 000 üzletemberének körében végzett felmérés cáfolta azt a hiedelmet, miszerint a munkaerőpiacra visszatérő nők képességei gyengék vagy elavultak. A magyar üzletemberek 67 százaléka szerint a dolgozó anyák értékes tudással és tapasztalattal rendelkeznek, amelyre szükség van a munkaerőpiacon.
A válaszadók szerint a rugalmas munkaidő, az otthonhoz közelebbi munkahely, a részmunkaidő és a videokonferencia lehetősége fontos szerepet játszanak abban, hogy minél több anya térhessen vissza a munkaerőpiacra.
A felmérés legfontosabb eredményei:
• A magyar válaszadók 76 százaléka szerint egyre több nő kíván élni a távoli munkavégzés lehetőségével
• A résztvevők 32 százaléka látja úgy, hogy a nők egyre rövidebb ideig maradnak otthon szülés után
• 43 százalék szerint az otthonhoz közeli munkahely az egyik fő motiváló tényező a nők számára
• 60 százalék gondolja úgy, hogy a részmunkaidős állás segítené az anyák visszatérését a munka világába
Katerina Manou, a Regus regionális igazgatója így értékelte a felmérés eredményeit: „Az IMF tanulmánya szerint a nők kimaradása a gazdasági életből akár a fejenkénti GDP 27 százalékába is kerülhet bizonyos országok lakóinak. Szintén kutatások bizonyítják, hogy nyereségesebbek azok a vállalatok, ahol több nő dolgozik. Így hát eljött az ideje, hogy a vállalatok átgondolják munkamódszereiket, és jobban alkalmazkodjanak a dolgozó anyák igényeihez.”
„Amikor a nők szülési szabadság után visszatérnek a munka világába, gyakran úgy érzik, hogy a munkahelyi és otthoni kötelességeik összehangolása rendkívül megerőltető, ha nem éppen lehetetlen. Nem meglepő tehát, ha egyre több anya látja a megoldást a rugalmas munkavégzési lehetőségben. A részmunkaidő, az otthonhoz közelebbi munkahely vagy az interneten keresztül is bonyolítható megbeszélések mind segítséget jelentenek számukra. Ezzel pedig nem csak ők járnak jól, hanem az egész társadalom és a következő generáció is.”