Nőtt a Lufthansa utaslétszáma

Hírek

Magyarországon erősödött a csoport valamennyi légitársasága, az európai hálózat pedig újra nyereségessé vált.

A Lufthansa csoport a tavalyi évben összesen 1,01 millió utast szállított a magyar piacon, 4,4 százalékkal többet, mint az előző évben. Antal Gábor, a Lufthansa csoport magyarországi vezetője a csoporthoz tartozó légitársaságok közül kiemelte a Swiss teljesítményét, amely 12,2 százalékos bővülést ért el. Nőtt a magyarországi jegyértékesítés eredménye is: a Lufthansa az előző év azonos időszakához képest 4 százalékkal, a Swiss 16 százalékkal, a Brussels Airlines pedig 6 százalékkal több jegyet adott el Magyarországon.

A vezető kiemelte, hogy ezzel a teljesítménnyel a Lufthansa továbbra is piacvezető Magyarországon a hagyományos hálózati légitársaságok között: a légitársaság 20,7 százalékos piaci részesedése 0,5 százalékpontos bővülésnek felel meg, míg a Lufthansa csoport 36,8 százalékos eredménye 2,3 százalékpontos növekedést jelent. A január-áprilisi előfoglalások adatai alapján 2014-re további növekedés várható, különösen az észak-amerikai viszonylatban – mondta.

Martin Riecken, a cég európai kommunikációs igazgatója közölte: rekordszámú, 209 milliárd utaskilométert könyvelt el a német Lufthansa-csoport 2013-ban, az utasszám az előző évihez képest 1 százalékkal emelkedett és elérte a 104 milliót. Előzetes számításaik szerint a csoport üzemi eredménye 2013-ban 600-700 millió euró között alakulhatott, 2012-ben 524 millió eurót tett ki. A közel 300 millió eurós, átszervezéshez köthető egyszeri kiadás nélkül a csoport eredménye elérné az 1 milliárd eurót, és újra nyereségessé vált az európai hálózat. Beszámolt arról is, hogy a társaság 2015 végéig valamennyi nagytávolságú járatán elérhetővé teszi az úgynevezett Premium Economy osztályt, ami a turista és az üzleti osztály közötti szolgáltatást jelent. Céljuk, hogy csatlakozzanak a Skytrax minősítő rendszerben az ötcsillagos légitársaságok csoportjához, amely most hét tagot számlál.

(Forrás: MTI; fotó: Lufthansa.com)

 

SOCIAL MEDIA