Az elmúlt év hazai eseménye után idén Csehország, Szlovákia és Magyarország legjobbjai mérkőzhettek meg egymással az Esport CUP powered by Telekom eseményén. A versenyzők League of Legendsben és Wild Riftben mérték össze erejüket, amelyet élőben streamen keresztül és a helyszínen is követhettek az érdeklődők.
A versenyzők nem csak országos szinten, hanem nemzetközi viszonylatban is bizonyíthatták rátermettségüket. Minden országot nyolc csapat képviselt a november 26-i összecsapások során. Délelőttől a helyi bajnokságok zajlottak, majd minden országban a legjobb kettő helyezett mérkőzött meg a nemzetközi döntőben történő részvételért. A nap csúcspontját jelentő kupadöntőre a sportág hagyományainak megfelelően már a késő esti órákban, 21 órás kezdettel került sor. A versenyzők minden helyszínen 5G-képes mobilokon egyszerre tízen, vezetékes netkapcsolattal rendelkező asztali gépen pedig egyszerre negyvenen játszhattak.
A PC-s kupa félig online, félig LAN körülmények között zajlott, így speciális technológiai feltételeknek kellett megfelelnünk, ami egyúttal jó alkalom volt arra, hogy teszteljük hálózatunkat, rendszereinket és a kapott eredmények által is fejleszthessük szolgáltatásainkat. A verseny jó alkalmat teremtett arra, hogy a legerősebb gamer PC-ken két-csapatonként 8,6 Gbps le- és feltöltéssel rendelkező hálózaton, illetve a Magyar Telekom országon belüli hálózatán, helyi infrastruktúrán közel 4-5 ms-os késleltetés mellett LoL-ozhattak a játékosok.
A magyar bajnokságot az „Ez meg az” elnevezésű csapat nyerte meg, akik nemcsak országos, hanem végül nemzetközi viszonylatban is a dobogó legfelső fokára állhattak fel.
Az Esport1 Kft.-vel közösen szervezett profi bajnokság értékes nyereményekkel várta a győzteseket a Magyar Telekom, valamint a szponzorok, a Samsung Electronics Magyar Zrt. és a Huawei Technologies Hungary Kft. jóvoltából. A nemzetközi győzelemért a Magyar Telekom egy-egy Oculus Quest 2 VR headsetet ajánlott fel a csapat tagjainak, valamint az esemény szervezét az Ericsson Magyarország Kft. támogatta.
A Telekom a hazai e-sport támogatójaként és az eSport CUP szervezőjeként is szeretne magyar gamerekhez kapcsolódni, a hazai gamer közösségeket és a sportág hazai bázisát is erősíteni. Az online játék nagy felbontás mellett igényel valós idejű adatkapcsolatot, ezért a gyors és stabil hálózat biztosításával azon dolgozunk, hogy ügyfeleinknek a lehető legjobb élményt tudjuk nyújtani, akár csak szórakozásból, akár komolyabb versenyeken játszanak. „Örömmel tölt el bennünket, hogy idén is alkalmat és lehetőséget teremthettünk a képességek összemérésére a verseny alap-infrastruktúrájának biztosításával, a Telekom Gigaerős Tettek Hálózata ezúttal nemzetközi környezetben is bizonyított. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a lehető legjobb technikai feltételek mellett küzdhettek a résztvevők és arra törekedtünk, hogy Magyarország területén kívül is tudjuk tartani a hálózat magas minőségét” – fogalmazott Lubor Zatko, a Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.