A Toyota Land Cruiser sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának, neve egyet jelent a páratlan terepképességekkel, elnyűhetetlenséggel és a legendás megbízhatósággal: a gyártó szerint nem véletlen hát, hogy több mint 10 európai országban ez a modell áll a szegmens élén.
Új, modernebb és robusztusabb külső dizájnjával, kifinomultabb, kényelmesebb és még minőségibb utasterével, valamint továbbfejlesztett menetdinamikájával és felhasználóbarát megoldásaival az új Land Cruiser most tovább gyarapítja hírnevét – áll közleményükben.
Ilyen megoldás például a még könnyebben kezelhető kapcsolók praktikusabb csoportosítása, az új műszerfal a Toyota Touch® 2 with Go multimédia rendszer nagyméretű, 8 colos kijelzőjével, az új Optitron műszerek és a kormánykerékről vezérelhető, 4,2 colos multi-információs kijelző bevezetése. Az utazás kényelmét az első ülések szellőztetése, a hátsó üléssor fűtése és automatikus klímavezérlése, az elektromosan fűthető szélvédő, a fűtött ablakmosó fúvóka, a tolatáskor lebillenő külső visszapillantó és az új intelligens kulcs fokozza.
A nyugat-európai piacokon az új Land Cruiser egy 130 kW / 177 DIN LE teljesítményű, 2.8 D-4D turbódízellel kapható. A Land Cruiser hibátlan terepképességének kulcsa az autó hihetetlenül masszív, a csavaró hatásoknak ellenálló – és a szegmensben egyedülálló – alvázas építési módja, valamint a vezető rendelkezésére álló számos technikai támogatás. Hogy a terepezésben kevésbé jártas vezetők is a legtöbbet hozhassák ki az autó képességeiből, a Toyota modern tereptámogató rendszereket kínál, így a Land Cruiser a világ legfejlettebb, legbiztonságosabb és legkönnyebben kezelhető off-roaderei közé számít, említik meg.
Az új Land Cruiser terepképességeit még magasabb szintre emeli, hogy a hátsó differenciálmű zárható, sőt az autóhoz immár részlegesen önzáró Torsen (LSD) hátsó differenciálmű is rendelhető. A Multi-terrain Select (MTS) rendszert egy AUTÓ üzemmód beiktatásával sikerült továbbfejleszteni, ami automatikusan aktiválja az ötfokozatú kúszónyomaték szabályozást. A Multi-terrain Monitor immár többféle képet mutat az autó körül, mivel a rendszer menüjében megjelent a ‘Jármű alatti nézet’, az ‘Elölnézet elforgatása’, a ‘Panoráma nézet’ és a ‘Széles látószögű hátulnézet’ is. Az új Land Cruiser ezentúl a ‘Toyota Safety Sense’ rendszerrel is felszerelhető: az aktív biztonsági technológiákat egybe foglaló új megoldás a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben is képes megelőzni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. Ez a csomag a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), valamint automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és útjelzőtábla-felismerés (RSA). További vezetőtámogató és biztonsági funkciók: hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM), valamint az abroncsnyomásra figyelmeztető rendszer továbbfejlesztett változata (TPSW).
Nincs még egy SUV, ami a terepképességek és a közúti menettulajdonságok olyan kombinációját kínálná, mint az új Land Cruiser. Tekintélyt parancsoló megjelenése és fedélzeti technológiái igazi prémium terepjáróvá avatják azt a kőkemény, mégis kifinomult és kényelmes autót. 65 év tapasztalatára alapozva talán nem túlzás kijelentenünk, hogy minden bizonnyal a legújabb generációra is betűről betűre igaz a japán terepjáró legenda jelmondata: „Bárhová szeretne eljutni, az új Land Cruiser biztosan elviszi Önt oda. És vissza is hozza.”