Azt gondolnánk, hogy a TikTok egy biztonságos, ártalmatlan, tinik számára készült platform, azonban a legfrissebb hírmorzsák szerint már az Iszlám Állam terrorista szervezete, más néven az ISIS is használja a népszerű alkalmazást, Kínában pedig minden felhasználó arcát rögzítik, és már ez alapján is lehet keresni. De vajon miért is „hasznos” nekik a TikTok?
Az ISIS szervezet tagjai propaganda terjesztésére használják előszeretettel a zenés-táncos alkalmazást a futurism.com cikke alapján. A TikTok tökéletes platform a szervezetnek arra, hogy ideológiájukat videó formában minél szélesebb körben terjesszék. A videók között megjelentek holttesteket ábrázoló felvételek is, valamint olyan videók is napvilágot láttak, amelyekben a szervezet tagjai rózsaszín szívekkel és béke hangulatjellel szerepeltek. Az ISIS egyébként már korábban is használta a Facebookot és a Twittert propaganda tartalmakkal.
Arcfelismerés alapú keresés a TikTokon
Az arcfelismerés technológia a TikTokot is elérte. Tegyük fel, hogy tetszett egy adott TikTokker bejegyzése, és szeretnénk tőle még tartalmat nézni. Függetlenül attól, hogy a fiókjára kattintva további felvételeket találunk róla, ha az oldalsó menüsávban található funkció segítségével „keretbe helyezzük” az arcát, akkor a TikTok további tartalmat kínál róla az arcfelismerő technológiája segítségével.
A funkció további lehetőségeket is kínál, méghozzá a TikTokkerek által viselt ruhadarabok megvásárlását. Ugyanazzal a módszerrel ki kell jelölni a megvásárolni kívánt ruhadarabot, tegyük fel például egy nadrágot, majd a TikTok továbbvezeti a felhasználót egy webshopra, ahol megjelenik a termék ára, leírása, valamint a rendelési felület is. Az egyelőre még nem ismert, hogy az új funkció mikor élesedik más országokban. A funkció egyelőre még csak a kínai verzióban működik, az alábbi videó bemutatja, hogyan is működnek ezek az újdonságok:
Chinese TikTok now has in-video search. Search someone’s face to find more videos of them. Search in-video products or clothes and buy directly #抖音 pic.twitter.com/RBcIqnOBgN
— Matthew Brennan (@mbrennanchina) 2019. szeptember 23.
“A közösségi média verseny így politikai színezetet is kap” – véli Karvalics Attila, az ArvaliCom ügyvezetője. Szerinte nem véletlen, hogy az amerikai Facebook árgus szemekkel figyeli a kínai TikTokot. “Ez már egy geopolitikai játszma része is” – állítja.
Buglya Gergely, a Follow Me Influencer Marketing Agency egyik vezetője szerint ez a megoldás új szintre emeli az influencer marketinget is, mert azonnal összeköti a kommunikációt a vásárlás élményével. Akik eddig nem hittek benne, most már látják majd a fantáziát az influencer együttműködésekben. A számos TikTokkerrel együttműködő cég vezetője szerint ez Magyarországon is új lendületet hozhat a marketing leggyorsabban fejlődő ágazatának.