Milyen süteményekre éhezik a magyar?

Tejszínhub

A Google minden év végén nyilvánosságra hozza, hogy mely kulcsszavakra kerestek rá az adott évben az egyes országok lakói, illetve egy globális listát is összeállít. A legnagyobb keresőhonlap statisztikái alapján utánajártunk, mire is éhezik a magyar, avagy milyen receptekre kerestünk rá a legtöbbet.

 

„A húsvét és a karácsony a két kiemelkedő időszak, amikor még azok is megpróbálkoznak a sütés-főzéssel, akik az év nagy részében igyekeznek távol tartani magukat a konyhától” – tudtuk meg Fazekas Ádám, cukrásztól, aki tavaly decemberben, a fagyik világbajnokságának is aposztrofálható, Gelato Festival World Masters nevű versenyen első díjat nyert pisztáciás fagylaltjával.

Fazekas elmondta, hogy az év két legnagyobb ünnepe mellett a tavasz első felében, a húsvéttól függetlenül is megugrik azoknak a száma, akik receptek iránt érdeklődnek a Google-től, ennek oka pedig valószínűleg összefüggésbe hozható azzal, hogy ilyentájt kezd a legtöbb ember diétázni, ekkor a legdivatosabbak a különböző méregtelenítő kúrák is. Persze, akik ebbe a két csoportba tartoznak, elsősorban alacsony szénhidráttartalmú ételekre, salátákra keresnek rá, de a cukormentes süteményekre is egyre élénkebb az érdeklődés.

 

Meglepő, milyen receptekre kerestünk rá legtöbbet tavaly

Hiába a karácsonyi láz, ami minden év végének elengedhetetlen velejárója, tavaly a legtöbben nem bejgli, hanem fánkrecepteket szerettek volna megtudni a Google-től. Ezt követte a birsalmasajt- , a dobogó harmadik fokán pedig a bodzaszörp recept áll. A top tíz utolsó helyén a mákos guba recept található, előtte pedig a linzeré, édes ételek közül még az ötödik helyen szereplő eperlekvárt, illetve a hetedik helyen szereplő tiramisut találhatjuk.

„A receptes listától függetlenül a répatorta és a kalács szavakra is nagyon sokan kerestek rá tavaly, míg a fagylaltra értelemszerűen a május elejétől szeptember elejéig tartó időszakban” – tudtuk meg Fazekas Ádámtól, aki egy vidéki és egy fővárosi, 16. kerületi cukrászda tulajdonosa. „Ha azonban csak a recept szót vizsgáljuk, ezt a legtöbbször a karácsony előtti bő egy hétben ütötték be a netezők a Google-be” – tette hozzá.

 

A gasztronómia divattá vált és divatot is teremt

A Google-keresések alapján a tavalyi év legnépszerűbb hazai tévés sorozati között kettő is a gastro reality műfajába sorolható, míg ha nemzetközi kereséseket nézzük, a netflixes Squid Game-ben szereplő keksz receptjére is óriási számban kerestek rá. A TikTok is besegített az édességek népszerűsítésébe: a 2021-es és #BakedOats hashtaggel ellátott vírusvideókban villámgyorsan elkészíthető zabkásarecepteket osztottak meg egymással a tiktokozók. Aki pedig nem találta meg a közösségi oldalon a neki tetsző zabkásás receptet, az a Google-be írta be a hashtages kifejezést, trendet teremtve ezzel a keresőoldalon is.

 

Fotó: SwapnIl Dwivedi/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA