Mi a köze egy orosz mérőkódnak az Ügyfélkapuhoz?

Hírek

Január közepe után annak, aki interneten szeretne állami ügyeket intézni, már csak az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás marad. Az Ügyfélkapu+ lényege, hogy a régi felhasználónév és jelszó mellé egy minden alkalommal változó bejelentkezési kódot is meg kell adni. A kormány ajánlásokat is tesz arra, hogy melyik kódgenerátorok használatát javasolja. Az egyik ilyen javaslat a TOTP.APP nevű oldal, amely körül azonban több furcsaság is van – írja a Telex.

 

Amellett, hogy nem derül ki, hogy ki üzemelteti és hogyan kezeli az adatokat, egy orosz mérőkód is fut rajta, és más jelek is arra utalnak, hogy orosz fejlesztésű szolgáltatásról van szó.

A kódgenerátorok úgy használhatók, hogy az alkalmazást össze kell kötni a fiókunkkal, ahová be szeretnénk lépni, így a következő bejelentkezéskor már a generált kódot is meg kell adni a felhasználónév és a jelszó után, különben nem enged be az oldal. A TOTP.APP is így működik, de nem okostelefonos alkalmazásként, hanem weboldalként, amelyet böngészőben lehet megnyitni, így akinek gondot okoz az okostelefonos megoldás, vagy csak nem szimpatikus neki, anélkül is tudja használni az Ügyfélkapu+-t – teszik hozzá.

A 24. hu szerint viszont péntek este eltűnt az orosz mérőkód a TOTP.APP oldalról.

Az Ügyfélkapu szolgáltatójaként működő IdomSoft ezután közleményt adott ki, hogy az oldal nem kezel személyes vagy érzékeny adatokat. Az orosz kód pedig azért sem tudna Ügyfélkapu-adatokat bárhova továbbítani, mert ilyenekhez maga a TOTP.APP sem fér hozzá. Mindazonáltal biztonságtechnikai szakértők részéről több kritika is érte a kormányt, amiért orosz fejlesztésű szolgáltatást ajánl egy uniós ország állampolgárainak állami ügyintézéséhez.

Telex olvasója időközben észrevette, hogy a mérőkód már nem fut az oldalon. Egy másik változásra is figyelmes lett: a tájékoztató üzenet szerint a TOTP.APP kódja és domain neve húszezer dollárért, mintegy nyolcmillió forintért eladóvá vált.

 

Photo by Chris Yang on Unsplash

SOCIAL MEDIA