Az LG Electronics (LG) a 2018-as barcelonai Mobile World Congress (MWC) kiállításon mutatta be első ThinQ márkanévvel ellátott mobilkészülékét. Az LG V30 platformjára építve az LG V30SThinQ a leggyakrabban használt mobilfunkciókat a mai felhasználói igényekhez igazodó mesterségesintelligencia-megoldásokkal egészíti ki.
A cég közleménye szerint ezzel a márkával a mesterséges intelligenciát alkalmazó háztartási eszközeit, fogyasztói elektronikai termékeiket és szolgáltatásaikat jelölik meg. Az LG a mesterséges intelligenciát emberközpontúan alkalmazó, a fogyasztót középpontba helyező vállalat, így a ThinQ márka célja, hogy elérhető – nem pedig elidegenítő – technológiaként népszerűsítse a mesterséges intelligenciát.
Az LG több mint egy éve dolgozik a leggyakrabban használt mobilos funkciók egyedi, mesterséges intelligencia alapú megoldásain. A vállalat kifejezetten a kamerára és a hangfelismerésre fókuszálva hozta létre a Vision AI-t, amely intelligenssé, ezáltal pedig könnyen kezelhetővé teszi a kamerát, valamint a Voice AI-t, amellyel még több szóbeli utasítást adhatunk okostelefonunknak – áll közleményükben.