A Vodafone 8 év után megújuló márkaidentitása az embereket a korábbinál sokkal inkább fókuszba helyezi.
A technológiai fejlődés hozadékai nem egyértelműen pozitívak: bár a jövő jobbra fordulását illetően a magyarok is számítanak az innovációkra, sok félelem is él ezzel kapcsolatban az emberekben. A Vodafone megújuló márkaidentitása a cégnek arra a meggyőződésére épít, hogy az új technológiák és a digitális szolgáltatások pozitív szerepet játszanak majd a társadalom formálásában és az életminőség javításában.
A Vodafone a fogyasztók megkérdezése mellett jövőkutatókat is bevont az új márkaplatfrom kialakításába. Ennek eredményeként a „Power to you” szlogent 36 országban váltja le a „The future is exciting. Ready?” A szlogen első felét mindig az adott ország nyelvére adaptálva használják majd, míg a második rész – „Ready?” – megmarad angolul. Magyarországon így a fogyasztók a következő szlogennel találkozhatnak majd a reklámokban, óriásplakátokon és egyéb hirdetési felületeken:
„A jövő izgalmas. Ready?”
Carra Anita, a Vodafone lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese szerint a Ready ebben az esetben nem csupán a „készen állsz?” szinonimája, hanem inkább egyfajta invitálás. A szót ismertnek és közérthetőnek tekintik, így nem tartanak attól, hogy a kétnyelvű szlogen zavart okozna a fogyasztók körében.
A vizuális identitás is letisztult: az ikonikus Vodafone speechmark („idézőjel”) logó mostantól fókuszba kerül minden marketinganyagon és marketingkommunikációs aktivitásban, a korábbi 3D-s megközelítés helyett pedig megjelenik 2D-s ábrázolásban. A változás – amely inkább evolúció, mint forradalmi átalakulás – a márka üzlethelyiségeiben is fokozatosan megjelenik majd.
A Vodafone 2017. október 6-án kezdi meg 33 éves története legnagyobb reklámkampányát, amelyhez az új márkaidentitáson alapuló tévészpotot a Ridley Scott Associates készítette. Carra Anita elmondása szerint a reklámfilmet Magyarországon nem tesztelték, de az eredményeit visszamérik majd.
Az új arculatnak megfelelően október 9-től megújul a Digitális Család weboldal is, melynek célkitűzése, hogy segítsen a szülőknek a digitális szakadék áthidalásában, és lehetővé tegye, hogy a gyerekek a tiltás helyett biztonságos módon használják az online szolgáltatásokat.
Szintén a családokat helyezi középpontba a Vodafone október 6-tól elérhető Family ajánlata. Az ezt bemutató reklámfilmet az új arculat nemzetközi irányelvei alapján már hazai csapat fejlesztette.