Közzétette a 2022-es évre vonatkozó pénzügyi beszámolóját a TV2 Csoport, melyből kiderül, hogy a tavalyi, bizonytalan gazdasági környezetben is pozitív eredménnyel zárta az adóévet a médiatársaság: 2022-ben 1.2 milliárd forint adózott eredményt ért el, közel 48 milliárdos árbevétel mellett. A pénzügyi stabilitás megőrzéséhez nagymértékben hozzájárult a cégcsoport disztribúciós és digitális bevételeinek emelkedése, a költségoptimalizálási folyamatok végrehajtása, valamint a finanszírozási háttér átalakítása.
A TV2 Média Csoport Zrt. éves rendes közgyűlése elfogadta a társaság 2022. évre vonatkozó, könyvvizsgáló által auditált pénzügyi beszámolóját. A médiavállalat adózott eredménye 2022-ben 1.2 milliárd forint volt, 47.8 milliárd forintos árbevétel mellett. A pozitív mérlegeredményben fontos szerepet játszik az elmúlt évek költséghatékonysági intézkedéssorozata, továbbá a disztribúciós és digitális szerződésekből származó bevételek növekedése – írja közleményében a médiavállalat. A TV2 Csoport komoly kihívásokkal nézett szembe a munkaerőpiaci környezet változásai és az emelkedő bérköltségek, illetve energiaárak miatt, de így is kiemelt fontossággal bírt, hogy megvédje a munkahelyeket. Ezt is sikerült megvalósítani: 2022-ben, a korábbi évekhez hasonlóan átlagosan 354 kolléga dolgozott teljes munkaidőben a vállalatnál.
A médiavállalat nemcsak pénzügyi, hanem nézettségi szempontból is sikeres évet tudhat maga mögött: a hirdetők számára kiemelten fontos szeptember-december közötti időszakban a TV2 jelentős fölénnyel uralta a nézettségi toplista első helyét mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), teljes napon és főműsoridőben egyaránt. Ez utoljára 20 évvel ezelőtt fordult elő. A TV2 mellett a TV2 Csoport, mint portfólió is jelentős sikereket ért el, hiszen 2022-ben, mind teljes napon, mind főműsoridőben az első helyen végzett a csatornacsaládok versenyében (A18-59, A18-49, A4+).*
„2022 egy rendkívül sikeres év volt, hiszen a szeptember és december közötti kiemelt időszakban a TV2 húsz év után visszaszerezte a vezetést főműsoridőben. Az előnyét azóta is tartja a csatorna, sőt, 2023 első négy hónapjának átlagában növelni is tudta a különbséget fő versenytársával szemben. Emellett fontos kiemelni, hogy teljes napi átlagban is a TV2-t választotta a legtöbb néző 2022-ben és 2023 első négy hónapjában, mindhárom kiemelt korcsoportban” – nyilatkozta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.
A TV2 Csoport nemcsak Magyarországon, hanem Szlovéniában is jelentős nézettségi sikereket ér el a Planet TV csatornacsaládnak köszönhetően. A 18-64-es célcsoportban az előző évhez képest 2022-ben a teljes napot vizsgálva 19.1 %-os, míg főműsoridőben 11.1%-os növekedést ért el a szlovén televíziós nézettségi versenyben, köszönhetően az Exatlon Slovenija, illetve a Házasság első látásra sikerének. – **
*Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás
Főműsoridő=18:00-22:59
Live+as live adatok
** AGB Nielsen Slovenia