Megduplázott rajongószám virtuális kacsakövezéssel

Hírek

Közösségi média díjat hozott a Heineken Hungáriának és az ACG-nek a Gösser Facebook-alkalmazása.

A Social Media Best Practice 2014-es pályázatán a szakmai zsűri döntése alapján az ACG Reklámügynökség Gösser márka számára készített „Vissza a természetbe!” c. munkája érdemelte ki az első helyezést az „Integrált kampányok közösségi megjelenése” kategóriában.

Az ACG Reklámügynökség és a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. 2012-ben indította el azt a kampányt, amely a Gösser márka alapértékeire, a természetességre és a barátságra összpontosított. A televíziós reklámok mellett többféle online elemet is tartalmazott a kampány, amelyek közül kiemelkedett a most díjazott interaktív alkalmazás. A „Vissza a természetbe!” elnevezésű applikáció segítségével a sörmárka rajongói virtuálisan csatlakozhattak a reklámfilmekben szereplő baráti társasághoz és az online térben több száz kacsakövet gyűjthettek az Alpok legszebb folyóiból és tavaiból. A kacsakövekre kattintva véletlenszerűen találhattak rá a megjelölt példányokra, amelyeket összegyűjtve értékes ajándékokat nyerhettek – a legszerencsésebbek egy négynapos alpesi túrán vehettek részt barátaikkal.

Néhány hét alatt több mint 60.000 követ forgattak meg a látogatók, 5.500 nyerő kacsaköves dobozt gyűjtöttek össze, és a Gösser Facebook oldalának rajongótábora 200%-kal növekedett ezen időszak alatt.

„Mindig is nagy kihívást jelent, hogy valamilyen közös aktivitás érdekében mozgósítsuk egy márka rajongóit – még ha csak egy virtuális tevékenységről van is szó. Ebben az esetben viszont azt tapasztaltuk, hogy a minőség üzenete mellett a természet szeretete és a barátság olyan motivációt jelentettek, amelyek érdekében gyorsan és szívesen csatlakoztak a játékhoz a Gösser sör barátai. Külön öröm, hogy a reklámfilmhez készült zene is rövid idő alatt nagy sláger lett Magyarországon” – mondta Jan-Willem Van Wensem, a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. marketing és trade marketing igazgatója.

Nagy László, az ACG Reklámügynökség társ-kreatívigazgatója a díj átvételekor így nyilatkozott: „Egy egészen különleges alkalmazást szerettünk volna fejleszteni annak érdekében, hogy a közösségi médiában is intenzíven meg tudjunk jelenni a kampánnyal és a prémium szegmensben erősítsük a Gösser márka pozícióját. Az első pillanattól kezdve az volt a célunk, hogy a kampány könnyen utánkövethető legyen, és ne csak az applikáció ideje alatt beszéljenek róla a közösségben.”

(Fotó: Gösser Facebook oldala)

SOCIAL MEDIA