„Ahogyan a ma fogyasztója egyre több időt tölt el egyre növekvő számú digitális platformon, úgy erősödik ezen kommunikációs csatornák szerepe a vásárlói út megtervezésében és kiszolgálásában.
Hirdetőként azt látjuk, hogy két alapvető terület van – a bizalom és a vásárlói élmény – ahol sok tennivalónk van és melyek javításában minden piaci szereplőnek – ügyfél, ügynökség, kiadói oldal – fontos szerep jut” – írja közös közleményében három nagy márkatulajdonos médiaügyekért felelős vezetője.
A fogyasztói bizalmatlanság a digitális térben egyre égetőbb probléma világszerte is, mely képes aláásni a márkák és vásárlók közötti kapcsolatot. A minél tökéletesebb ügyfélélmény pedig az egész digitális kommunikáció fő mozgatója kell, hogy legyen annak érdekében, hogy megkönnyítsük az információszerzést és a döntéshozatalt a teljes fogyasztói út során. A vásárlók a számukra releváns tartalmakkal a megfelelő időben és pontokon szeretnének találkozni – és nem naponta tízszer ugyanazzal.
A fentieket felismerve, úgy gondoljuk, hogy a márkák és a kiadók közötti bizalom megerősítése kulcskérdés, melynek egyértelmű eszköze a hirdetői igényekre szabott, átfogó és átlátható médiamérés kialakítása a magyar piacon.
Ez a problémakör eddig elsősorban belső iparági kérdés volt, a szaksajtó és konferenciák témái közt fel-felbukkanva. Különböző fórumokon egyeztettük a globálisan elvárt, sztenderd higiéniai tényezőket és az ezekből fakadó érdekellentétekről beszélgettünk, miközben az egész magyar iparág lemaradt a digitálisan érettebb, olykor szomszédos piacoktól.
Hogy megőrizzük fogyasztóink bizalmát, felül kell tudnunk vizsgálni digitális csatornáink hatékonyságát, méghozzá egyedi hirdetői igényeknek megfelelő, szabadon választott eszközök igénybevételének joga mellett. Megrendelőként a legfontosabb dolog számunkra, hogy 100%-os rálátásunk legyen a digitális aktivitásainkra – hol, kinek, milyen hatékonysággal jelennek meg márkáink és szabadon eldönthessük, hogy ezek megfelelnek-e a kritériumainknak, és élhessünk a beavatkozás jogával.
A transzparenciát célzó törekvések között kiemelt helyen szeretnénk foglalkozni a különböző platformok és eszközök kumulált elérését, az online kampányok valós időben történő közönség-összetételét, valamint a kampányaink higiéniai feltételeit (láthatóság, brand safety) mérő és megteremtő megoldások, többek között a Nielsen jóvoltából a magyar piacon is elérhetővé vált DAR (Digital Ad Ratings) kiaknázásával.
Felhívjuk a magyar hirdetőtársakat és partnerügynökségeket, hogy járuljanak hozzá a kezdeményezéshez a közös érdekek képviseletével, hogy együttes erővel emeljük egy magasabb szintre a magyar digitális infrastruktúrát. Célunk, hogy transzparens digitális médiamérés által, gyakorolni tudjuk döntési jogunkat, hogy azokkal a partnerekkel tudjunk együttműködni, amelyek elkötelezettek egy jobb fogyasztói élmény és a bizalom javítása mellett.
Aláírók:
Bányász Lívia – Head of Media and Digital Transformation, Unilever Magyarország,
Baráth Péter – Head of Brand and Media, Vodafone Magyarország
Mérő Ádám – CEE Media & Connection Manager, Coca-Cola Company