MediaMarkt: a fogyasztók elsősorban a pénztárcabarát ajánlatokat keresik

Hírek

Nem csak az iskolakezdéshez köthető kiadások tartogattak hideget-meleget a családoknak augusztusban. A változó időjárás bizonyos szezonális termékek forgalmára is hatással volt, így előfordultak előrehozott vagy éppen elmulasztott beszerzések is. Az ilyenkor jellemző számítástechnikai eszközök és kellékek mellett a kávéfőzőkre és az e-rollerkere, a nyár végi hőség miatt pedig a klimatizáló eszközökre ugrott meg a kereslet a MediaMarktnál. Míg tavaly ilyenkor a legjobb ár-értékarányú termékeket keresték a vásárlók, addig idén inkább az ár irányába dől a mérleg és a fogyasztók elsősorban a pénztárcabarát ajánlatokat keresik, valamint nőttek a felvett áruhitelek is.

 

A nyári uborkaszezon után újra megindult a forgalom Magyarország legnagyobb műszaki üzletláncának online és offline csatornáin, ugyanakkor a számok konzervatív várakozásokra intik a céget. A vállalat 2022-ben jó évet zárt, de idénre csökkent a lakosság elkölthető jövedelme, így év végére a jelentős inflációs hatás ellenére is reálisnak látnak egy 1 számjegyű visszaesést az értékesítési bevételekben, de a legoptimistább számítások szerint is legfeljebb a tavalyi számokat tudják hozni. Bár az augusztusi forgalom tavalyi év hasonló időszakához képest 8%-kal marad el, a MediaMarkt kereskedelmi vezetője szerint az emberek erőn felül igyekeznek beszerezni a tanuláshoz szükséges kellékeket, amit sajnos nem segít az sem, hogy szinte teljesen eltűntek a 0 százalékos hitelek.

„A vásárlók mellett a kereskedők is nehéz helyzetben vannak, hiszen ebben az évben egyszerre néznek szembe a csökkenő forgalommal, a növekvő költségekkel és az extraprofitadóval. Nem minden kiskereskedőnek van elég tartaléka, hogy átvészelje ezt az időszakot. A MediaMarkt ilyen szempontból szerencsés helyzetben van, aminek köszönhetően lehetőségünk van segíteni vásárlóinkat és odafigyelni a megváltozott fogyasztói igényekre. Ezért vezettük be például az iskolakezdésre a részletfizetés mellé a halasztott fizetési opciót is” – mondta Magyar Norbert, a Media Markt Magyarország kereskedelmi igazgatója.

 

A pénztárcabarát ajánlatokat keresik

A vásárlóerőben az elsőnegyedév után komoly változás volt megfigyelhető: míg az energiaválság alatt az inflációs hatás még csak mérsékelten hatott a vásárlásokra, és jellemzően a legjobb ár-értékarányú termékeket keresték a vásárlók, addig idén már határozottabban az ár irányába dől a mérleg. A fogyasztók elsősorban a pénztárcabarát ajánlatokat keresik, valamint nőttek a felvett áruhitelek is. „Az iskolakezdés is, de szimplán a jelenlegi gazdasági környezet is nehezen kezelhető anyagi terheket ró a családokra, ezért kiemelten fontos, hogy támogassuk a vásárlóinkat a legjobb döntések meghozásában. Ennek érdekében tavasz óta az egész értékesítési hálózat egy képzési folyamaton megy át, melynek célja az egyedi ügyféligények minél hatékonyabb megértése is kiszolgálása. Ez a szaktanácsadó kollégák legfőbb mozgatórugója, és az üzlethelyiséget, valamint a webshopot is úgy alakítjuk ki szeptemberben, hogy a vásárlók minél egyszerűbben találják meg a leginkább „pénztárcabarát” ajánlatokat” – tette hozzá a kereskedelmi vezető.

 

Tavaszi időjárás szerű volt az augusztusi forgalom

Az augusztus hagyományosan az iskolakezdésről szól a termékeladások tekintetében, az idei változékony időjárás hatása azonban a keresleten is meglátszott. Feltehetően a hónap eleji hidegebb napok eredményezték olyan műszaki cikkek beszerzését, amelyek jellemzően inkább szeptemberben, vagy később jelentkeznek: másfélszeresére nőtt a játékkonzolok forgalma az elmúlt év azonos időszakához képest, és az albérletek, kollégiumi szobák berendezéséhez szükséges kisháztartási gépek vásárlását is előbbre hozták, ami értékesítés tekintetében 20%-kal, kávéfőzők esetében közel 30%-kal jelentett magasabb forgalmat, mint tavaly augusztusban. Az elektromos közlekedési eszközökre folyamatosan fokozódik a kereslet, csak a tárgyhónapban 40%-kal jobban teljesített ez a kategória, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A hónap másodikfelében jelentkező hőségriadóknak köszönhetően pedig sokan vásároltak klimatizáló készülékeket, így ezek forgalma is jelentősen megugrott.

 

Black November – hogy a vásárlók átgondolt döntéseket hozhassanak

A MediaMarkt is megkezdte a felkészülést a kedvezményekkel teli őszi és karácsonyi időszakra: immáron negyedik éve, hogy az áruházakban és a webshopban sem egy párnapig, vagy egy hétig tart a Black Friday, hanem hagyományosan az egész november hónap a különleges ajánlatok jegyében telik majd, amit kereskedői és beszállítói oldalról hosszas előkészület előz meg. „A fogyasztói igényekre való reakció az is, hogy a vásárlóknak elegendő időt biztosítunk a megalapozott, átgondolt vásárlásra, és nem kényszeríti őket semmilyen irreális akció, hogy 1-2 nap alatt kelljen lényeges pénzügyi döntéseket hozniuk. Erre egész évben figyelünk, nem csak a kiemelt időszakokban. Mint minden évben, úgy idén is igyekszünk kiemelt logisztikai kapacitást biztosítani a november-december időszakra, ezzel is támogatva a nyugodtabb, megfontoltabb vásárlást.”

 

SOCIAL MEDIA