Az OTP Mobil SimplePay online fizetési megoldására áll át a MÁV-START
Vásárlók százezreinek életét egyszerűsíti a MÁV-START és az OTP Mobil. A vasúttársaság online jegyvásárlási rendszere megújul, június 20-tól elérhetővé válik a mentett bankkártyával történő fizetés, mellyel egy gombnyomással lehet majd a vonatjegyeket kifizetni. A fejlesztéshez a hátteret a SimplePay online fizetési megoldása biztosítja.
Az online jegyvásárlási rendszer, az e-Ticket dinamikus bővülése miatt a MÁV-START további fejlesztések mellett döntött. A vasúttársaság új fizetési megoldást vezet be, ebben partnere az OTP Mobil. A fejlesztés az utasok számára a jelenleginél nagyobb kényelmet, a MÁV-START számára pedig nagyobb üzembiztonságot nyújt.
Az újítás lényege, hogy az online jegyértékesítés fizetési megoldását június 20-tól biztosító SimplePay felületen lehetőség nyílik a kártyaadatok elmentésére, így nem kell minden vásárlásnál újra megadni azokat. A bankkártya adatok mentéséhez csupán Simple fiókkal kell rendelkeznie a felhasználónak, amit a fizetési folyamat közben is pillanatok alatt létre lehet hozni és az ide elmentett bankkártya egy gombnyomással kiválasztható a fizetéshez. Akár több bankkártyát is elmenthetünk a fiókban és a vásárlás végén csak ki kell választanunk, amelyikkel fizetni szeretnénk. Jelenleg több mint félmillió felhasználó rendelkezik Simple fiókkal, így számukra mostantól a vonatjegy megvásárlása is pillanatok alatt lehetséges a mavcsoport.hu felületén, amennyiben van elmentett bankkártyájuk. A kártyaadatokat az OTP Mobil tárolja szigorú biztonsági előírásoknak megfelelve.
Az utasok a jegyeket továbbra is a vásárláskor kapott kóddal nyomtathatják ki a vasútállomásokon található automatákból, e-vonatjegy vásárlása esetén pedig akár okostelefonon, tableten vagy kinyomtatva is bemutathatják. A visszaváltott jegyek árának visszatérítésében nincs változás, azt továbbra is a vásárláskor használt kártyához tartozó számlára utalják bankkártyás jóváírásként.
Az együttműködéssel az OTP Mobil tovább erősíti piaci pozícióját az online fizetési megoldások területén. Mint a vállalat számaiból kiderült: a SimplePay megoldáshoz köthető forgalom 2017-ben 37 milliárd forint volt, ezen a területen a vállalat idén várhatóan már az első félévben elérheti ezt a volument. Ugyanez a tendencia mondható el a tranzakciók számát illetően is. Tavaly összesen 3,5 millió tranzakció történt a fizetési megoldással és előre láthatóan ezt a számot már az első félévben teljesíteni tudják.
Az együttműködés kapcsán dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese elmondta: Hatalmas igényt látunk jó megoldásokra és még ennél is nagyobb potenciált az online fizetési piac kapcsán. A terület évente 40-50 százalékkal nő, a felhasználók pedig igénylik a kényelmes, egyszerű és biztonságos fizetési módokat. Nagy örömünkre szolgál a MÁV-START-tal kötött megállapodás, hiszen ezzel több százezer ember igényére reagálunk.