A gyorsétteremlánc Egyesült Államokban bevezetett új marketingstratégiája a pozitivitást helyezi a márka imázsának középpontjába.
Új kampánnyal és egyúttal új marketingstratégiával indította az új évet a McDonald’s az Egyesült Államokban. A gyorsétteremlánc imázsfrissítése a vállalat nálunk is használt „I’m Lovin’ It” szlogenjére fókuszál, és a szeretetet és a pozitivitást helyezi a kommunikáció középpontjába. A Leo Burnett által fejlesztett kampány része többek között egy animációs szpot, amelyben régi ellenségek (pl. egy postás és egy kutya, gyalogkakukk és prérifarkas, stb.) kedveskednek egymásnak.
Deborah Wahl, a McDonald’s amerikai marketingigazgatója szerint „az új fókusz minden szinten hatással lesz a vállalat tevékenységére, a reklámoktól és a marketingtől kezdve a fogyasztók kiszolgálásán át a közösségi médiában zajló párbeszédig.” A szakember úgy fogalmazott, hogy a márka az eddigi „milliók szolgálatában” filozófia helyett ezentúl „milliókra figyel” majd.
A megújult marketingstratégia nem csupán az új kampányban jelentkezik. A lánc frissíti termékei csomagolását, az éttermek menülapjait és kijelzőit, valamint a személyzet egyenruhájának megjelenését is az Egyesült Államokban.
Arról egyelőre nincs hír, hogy az imázsfrissítést globális szinten is tervezi-e bevezetni a vállalat. A McDonald’s az amerikai piacon az utóbbi években csökkenő eladásokkal néz szembe, az élesedő piaci verseny mellett a változó étkezési szokások is kihívások elé állítják a céget.