A cél a digitális és az integrált márkaépítő kampányok támogatása, a minőségi digitális hirdetési felületek piacának élénkítése.
Az IAB Europe Brand Advertising Framework célja, hogy a digitális és hagyományos média konvergenciájának korában globális reklámkampányok tervezésére alkalmas formátumokat nyújtson, és elősegítse a márkaépítésre szánt pénzek digitális médiába áramlását.
A Brand Builders most megjelent hat szabványát több mint 300 európai kiadói, ügynökségi és hirdetőoldali szakember véleményét meghallgatva alakították ki. A kérdések a jelenleg népszerű megoldások mellett a jövőbeli várakozásokra is kiterjedtek.
Az ajánlott formátumok:
Statikus:
1. 300×600 Féloldalas (Halfpage) – IAB US Rising Star méret
2. 728×90 + 160×600 Wallpaper
3. 728×410 Landscape (16:9 kompatibilis)
Dinamikus:
4. 300×250 → 728×410 Kinyíló téglalap (Expandable Rectangle) (lebegő vagy beúszó, 16:9)
5. 728×90 → 728×410 Kinyíló Leaderboard (Expandable Leaderboard) (lebegő vagy beúszó, 16:9)
6. 160×600 → 300×600 Kinyíló felhőkarcoló (Expandable Skyscraper) (lebegő vagy beúszó)
A formátumok kizárólag a pixelben kifejezett méretet adják meg, minden más a hirdető, ill. a kreatív ügynökség döntésén múlik. (A szigorúbb szabványok, mint pl. az IAB Rising Stars vagy a BVDW Premium Ad Package összeköthetőek ezekkel a méretekkel.)
Az új szabvány egyik kiemelt célja volt, hogy kompatibilis legyen a 16:9-es tévés képaránnyal, így téve egyszerűbbé a kampányok párhuzamos futtatását a televízióban és a digitális platformokon. A minőségi formátumoktól azt is várják, hogy a nagy hirdetők körében megélénküljön a prémium digitális hirdetési felületek piaca.
Az IAB további tervei között szerepel a digitális márkaépítést támogató mérőszámokra és KPI-okra vonatkozó ajánlások kidolgozása. Az ehhez kapcsolódó kutatás még folyamatban van, a kérdőívet itt tudják kitölteni az érintett döntéshozók.