Márkaépítés 2021 konferencia – Szőke Ágnes: Tudunk-e másképp tanulni?

Hírek Kiemelt

Hogyan lehet a munkahelyeken vonzóvá tenni a belső rendezvényeket és a tudásmegosztást? Miként lehet igazán érdekes programokat kínálni nemcsak a munkatársaknak, hanem a partnereknek is? Hogyan lehet ma vonzóvá tenni a tudást? Avagy akarunk-e és tudunk-e másképp tanulni?

 

Az Open Communications ügyvezetője szerint rengeteg mindent szeretnénk másképp csinálni. Ki az, aki ne szeretne valamin változtatni?! Sokszor pszichológushoz fordulunk, szeretnénk, ha segítene abban, hogy változzunk vagy épp változtassunk. Kérdésekkel megyünk, válaszokat, megoldást várunk. Ő azonban választ nem, inkább gondolkodtató kérdéseket ad, amikre aztán nekünk kell megtalálnunk a feleletet. Nincs mese: mi dolgozunk, és ezt nem úszhatjuk meg. A változás mindig belőlünk, bennünk indul el. Legtipikusabban pedig ott van szükségünk a változtatásra, ahol kihívásokkal találkozunk. Ennek egyik legintenzívebb terepe a munka, amivel a napunk aktív részének minimum a felét töltjük. A munkáltatók állandó problémája, hogy ezt a változásra való igényünket kielégítsék, a mi problémánk pedig, hogy megőrizzük kíváncsiságunkat a mindennapok monoton munkavégzése mellett is, és amikor szükség van rá, akkor viszont nagyot tudjunk alkotni. De hogyan lehet mindezt elérni? Hogyan lehet ma másképpen motiválni?

A motivációra éppúgy másképp kell tekinteni, mint bármilyen problémára, amiben elakadtunk: új szemszögből kell megvizsgálnunk. Százezreket ejtett rabul a Holt Költők Társasága című film azon jelenete, amelyben Robin Williams feláll az asztalra, és arra biztatja a diákjait, hogy ők is tegyék ugyanezt: „…ha már úgy érzed, tudsz valamit, akkor nézd meg egy másik szemszögből” – mondja. Ez a másik szemszög, megvilágítás az, amit az itthon még alig ismert speakers bureau-k műfaja képvisel az angolszász országokban. Ott a cégek meghívnak a megbeszéléseikre – akár csak egy hétköznapi értekezletre is – egy külső szakértőt, nevezzük speakernek, aki érdekes számukra. Ennek a szakértőnek nem kell abból az iparágból érkeznie, amiben ők dolgoznak. Sőt! Annál inspirálóbb, minél izgalmasabb és egyedibb ez a kapcsolódás. A dolgozók közti versengés egészséges csapatmunkába fordításáról igen jól tud beszélni egy színház- vagy operaigazgató, aki pontosan tisztában van azzal, hogy a sikeres premierhez igazi csapatmunka kell, de azt is pontosan tudja, hogy mindeközben a művészek közt ádáz verseny folyik egy-egy szerepért. Ki más lenne képes felállítani a vállalati HR-eseket az asztalra, hogy új nézőpontból láttassa velük az előttük álló problémát? Ki más tudna jobb ötletekkel szolgálni arra, hogyan nyerjünk követőket a neten, vagy hogyan befolyásoljuk a véleményét sok ezer fiatal felnőttnek, mint az a 20 éves egyetemista, aki két nap alatt mozgósított kétezer diákot?

A Smartfluencerrel létrejött az első magyar speakers bureau, és ezáltal itthon is elérhetővé váltak egy platformon a legjobb előadók a legkülönbözőbb témákban, kereshető módon. A smartfluencerek köre, a „versenyistálló” folyamatosan bővül, a speakers bureau pedig segít eligazodni az előadók és az előadási témák között, segít megtalálni a rendezvény céljait legjobban szolgáló előadást. A történetmesélés képessége, a TEDx-ről már ismert hangulatú előadások magukkal ragadják a közönséget, élményt jelentenek, ami által egy smartfluencerrel „feldobott” megbeszélés, rendezvény emlékezetessé és eredményessé válik.

Az ügyvezetők, HR-vezetők, kommunikációs vagy salesigazgatók, ügyesen élve az előadók beemelésével rendezvényeikbe, megtarthatják munkavállalóik figyelmét, kíváncsiságát, és növelhetik a munkaadói reputációt, sőt, javíthatják munkaerő-megtartási mutatóikat is. Egy smartfluencer élményelőadása, egy vele folytatott szűk körű beszélgetés az ügyfelek, partnerek számára is alkalmas eszköz arra, hogy élményt ajándékozzanak, vagy emlékezetessé tegyék magukat, ezáltal a vállalat reputációját építsék.

A Covid utáni „never normal” állapotban a kihívások az állandók. Ahogy Sir Winston Churchill mondta: „Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget; egy optimista minden nehézségben meglátja a lehetőséget.” Használjuk hát a „never normal” nehézségeit arra, hogy változtatunk, élünk az újjal, és másképp tanulunk, másképp motiválunk! Ha másért nem, azért, mert alapvető küldetésünk kell legyen az értelmes befolyásolás, a smart fluencing.

 

 

SOCIAL MEDIA