Az elmúlt hónapban az ötödik évadát záró Cápák közöttet nézték a legtöbben az RTL-en, a 18-49-es, fő kereskedelmi célcsoportban. Szombatonként, ugyanebben a korcsoportban, győzelmet aratott az idén debütáló Gólkirályság, amit csak a legendás A mi kis falunk legújabb, hetedik évada tudott felülmúlni -adta hírül a médiacég közleménye.
Az RTL üzleti showműsorának tizenhárom adása átlagban 21,8 lineáris SHR%-ot hozott az egyébként is erős vasárnap esti főműsoridőben, 18-49-es korosztályban, ami 637 ezer főt jelentett a tévékészülékek előtt a teljes lakosság körében (4+). Ezzel az ötödik évad lett a Cápák között hazai történetének eddigi legnézettebb szezonja! Az üzleti showműsor legmagasabb közönségarányát a fiatal, magas vásárlóerejűek adják, ebben a szegmensben (18-49 ABC vásárlóerő) 25,9 lineáris SHR%-os átlagot hozott idén, ami szintén az eddigi legjobb teljesítménye a nagyhalaknak. A Cápák között március 5-i adása az idei éves 18-49-es toplistára is felkerült, jelenleg a 6. helyet foglalja el (22,4% lineáris SHR%-kal).
A nézők a szombat estéket is az RTL-el töltik
Kiváló eredménnyel zárta első szezonját a Gólkirályság: a kiemelt kereskedelmi célcsoportban, szombat esténként átlagban 21,1 lineáris SHR%-ot teljesített, ez átlagosan 663 ezer nézőt, vagy inkább szurkolót jelentett a Csember FC-nek. A saját sávjában mind a 10 alkalommal győztes sorozatot főleg a 40-59 éves, magas iskolai végzettségűek kedvelték, ebben a korcsoportban átlagban 30,7 lineáris SHR%-ot hozott. A Gólkirályságot márciusban A mi kis falunk vadonatúj évada váltotta. Ezzel az RTL rátett még egy lapáttal a szombat estékre: az első három adás átlaga a kiemelt kereskedelmi célcsoportban 25,2 lineáris SHR% volt, átlagban 798 ezer nézővel a teljes lakosságban. Ezzel Pajkaszeg nézettsége a tavalyi szezonkezdethez képest emelkedett!
Hasítanak az RTL arculatot váltott csatornái
A 13. héten a korábban arculatot váltott RTL GOLD történetének legmagasabb közönségarányát érte el teljes napban: 1,9 lineáris SHR%-ot teljesítve a fő kereskedelmi célcsoportban. Ugyanebben a korcsoportban, havi átlagban az RTL GOLD 0,9 lineáris SHR%-ot, az RTL HÁROM pedig 1,9 lineáris SHR%-ot hozott főműsoridőben. Ezek az eredmények két-háromszoros növekedést jelentenek a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A Film+ legnézettebb filmje a Jumanji: A következő szint volt március 19-én, 6,9 lineáris SHR%-kal, az RTL HÁROM csatornán pedig a március 12-i klasszikus, a Nyomás utána lett a legnézettebb program, 5,5 lineáris SHR%-kal főműsoridőben, a 18-49-es korosztályban.
Az RTL Híradója az elmúlt hónapban a teljes lakosság körében átlagosan 629 ezer nézőt tájékoztatott, 18,6 lineáris SHR%-os közönségaránnyal a fő kereskedelmi célcsoportban. A Fókusz ugyanebben a célcsoportban 15,4 lineáris SHR%-os átlagot produkált, míg a Drága Örökösök: A visszatérés átlagban 14,2 lineáris SHR%-ot termelt a Szappanos családnak.
Tovább erősödik az rtl.hu
Az rtl.hu-t március hónapban napi átlagban 214 ezer felhasználó látogatta, ami havi szinten 2 millió 153 ezer real user-t jelentett. A legtöbb shortform tartalmat a Híradó anyagai generálták az elmúlt hónapban 1,7 millió videoview-val (VV).
Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 és 4+ célcsoportok, SHR% és AMR’000, 7 napos (április 3-án még nem lezárt) TSV adatokkal, fűműsoridő: 19:00-22:59 Gemius Prism, 4+, web+app, total videoview, RTL.hu VV, RU, 2023. Március, 2023.04.02-án lekért adatok alapján