Az Európában kizárólag plug-in hibrid elektromos hajtással, Plug-in Hybrid utónévvel érkező legfrissebb Prius az elődök nyomában haladva ismét megkérdőjelezi a konvenciókat. Több mint negyed évszázada a Prius az első sorozatgyártású elektrifikált autóként mély benyomást tett a Toyotára és a világra egyaránt, meghatározva az elektrifikált járművek jövőbeli trendjeit, és a vásárlók széles köre számára elérhetővé téve az elektromos technológiát – írják.
A legújabb Prius egy lépéssel tovább megy ezen az úton, hiszen lemezei alatt bemutatkozik az elektrifikációt még magasabb szintre emelő, modern plug-in hibrid elektromos (PHEV) technológia. Ez kiegészíti a Toyota multitechnológiás megközelítését a karbonsemlegesség felé vezető úton, amelynek részeként már több mint 23,5 millió elektrifikált autót értékesítettek világszerte, amiből csak a Prius öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos verziói 5 milliót tesznek ki.
1997-es bemutatása óta a Prius a hatékonyságról, de nem annyira a teljesítményéről volt híres. A Toyota ötödik generációs hibrid technológiája azonban képes meglepetést okozni. A hibrid rendszer javítja a vezetési élményt, valamint nagyobb teljesítményt és fokozott hatékonyságot biztosít. A 2,0 literes TNGA motor 152 lóerős (112 kW) teljesítményt nyújt, és az új, 163 lóerős (120 kW) első transaxle egységgel párhuzamosan működve 223 lóerős (164 kW) rendszerteljesítményt biztosít. Az előző generáció 122 lóerős (90 kW) teljesítményéhez képest az új plug-in hibrid Prius jóval nagyobb erőt, valamint közvetlen gyorsulást biztosít.
A maximális hatékonyság elérése érdekében az opcionálisan tetőbe integrált napelemekkel naponta akár 8,7 kilométernyi elektromos hatótávolság is nyerhető (a japán Nagoyában a napfény éves átlagos mennyisége alapján számolva). Ez a megoldás immár közvetlenül tölti a plug-in hibrid akkumulátort, anélkül, hogy másik akkumulátorra lenne szükség, mint a korábbi modelleknél. A tető kisebb, mint korábban, de az új napelemeknek köszönhetően az általános hatásfok több mint 15 százalékkal javult.
A tágas utastér ötvözi a vezetési élményt a praktikummal, miközben letisztult kialakítást kapott. A vezető és az utasok számára egyaránt szellős az utastér, amely stílusos, minőségi anyagokból készült, míg a harmonikus részletmegoldások a dinamizmust és a céltudatosságot hangsúlyozzák – teszik hozzá.