A Daikin egy közel 100 éves japán cég, 1924 óta foglalkozik fűtés-hűtéssel. Beszélgetésünk különösen aktuális most, amikor egy komolyabb hőhullám ismét elérte Magyarországot.
A műsorban megbeszéljük, hogyan alakult a klímapiac 2020-ban, és hogy mit tapasztal a szakember 2021-ben. Mikor vesznek az emberek klímaberendezést? Úgy tűnik, a magánemberek tavasszal nem számolnak azzal, hogy idővel megint nyár lesz, ellenben az építtetők, beruházók érdeklődése folyamatos.
A klímaberendezés kapcsán rögtön a hűtésre gondolunk, pedig egy ilyen készülék sokkal többet tud. Mire alkalmasak a csúcskészülékek?
Megbeszéljük azt is, milyen hatással volt a pandémia a Daikinra, voltak-e fennakadások az alkatrészellátásban, felmerültek-e logisztikai problémák. A Daikin ajánlata az ügyfélnek: elég egy telefonszám a készülékvásárláshoz és a telepítéshez.
A klímaberendezés ma már mindennapos, de nálunk nem volt mindig, a légkondi 30 év alatt lett luxuscikkből mindennapi használati tárgy. Felhasználóként azt látjuk, hogy a fizetésekhez képest egyre olcsóbb, de mi változik benne műszaki szempontból? (Annyit elárulunk előre, hogy leginkább a hűtőközeg, ami se nem gáz, se nem folyadék, de akkor mi?)
Végül, de nem utolsó sorban beszélünk a Daikin Loop programjáról és más innovatív zöld kezdeményezéseiről.
A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adások podcast formában meghallgathatóak a Márkamonitoron.
Hangoljatok este 7-kor a 90.9 Jazzy rádióra!