Az W-Sport az első kizárólag női sportoknak szentelt többplatformos csatorna. Célja, hogy változtasson a női sportok megítélésén, és erősítse az egyenlőség és sokszínűség értékeit. Felmérésük szerint mára az általános sportrajongók 84%-át érdeklik a női sportok. Nőnapi bejelentésük szerint a W-Sport mostantól a magyarországi szolgáltatók számára is elérhető.
Az emberek szerint a női sport inspiráló, progresszív, kevésbé pénzvezérelt és sokkal tisztább, mint a férfi sportágak. Ezzel együtt a sportközvetítések csak kevesebb mint 5% a női sportoké, annak ellenére, hogy a nők majdnem a sportolók felét teszik ki. A Magyarországra frissen érkező W-Sport csatorna erre kínál megoldást.
1987-ben a sportolók kb. 28%-a vallotta nőnek magát. 2018-ban ez az arány kb. 40% volt. Az erőviszonyok tehát változnak. A női sportok utánpótlása ráadásul hatszor gyorsabban nő, mint a férfiaké. Mára az általános sportrajongók 84%-át érdeklik a női sportok.
A cégek is egyre jobban látják a női sport értékében rejlő lehetőséget. A Barclays 30 millió fontot fektetett az angol női labdarúgó ligába (WSL) címszponzorként, a Visa pedig több mint 20 millió dollár értékben szponzorálta a 2023-as Női Futball Világbajnokságot. Az előrelépés ezen a téren nemcsak az atléták számára teremt nagyobb lehetőségeket, hanem hozzájárul a szélesebb közönség tudatosságának növekedéséhez és az egyenlőségi normák megerősítéséhez.
„Az W-Sport az első, kizárólag női sportoknak szentelt többplatformos csatorna. Fő fókuszunk a közvetítéseken és élő eseményeken van. A csatorna 24/7 sugároz, és évente 2000 óra eredeti tartalmat mutat be, beleértve több mint 300 élő labdarúgó-mérkőzést, összefoglalókat, dokumentumfilmeket, magazinokat és sporthíreket” – mondja Kelly Butler, CEO. „Emellett élő röplabda, motorsport, kosárlabda, triatlon és atlétika közvetítéseket, valamint dokumentumfilmeket és összefoglalókat sugárzunk.”
„A női esélyegyenlőség a sportokban egyre inkább előtérbe kerül, de még mindig vannak kihívások. Például, bár a nők az atlétikában és más sportokban egyre több teret hódítanak, a média és a támogatás egyelőre egyenlőtlenül oszlik el” – mondja Merényi Tímea, a W-Sport magyarországi képviselője. „Azzal, hogy lehetővé tesszük a női sportokhoz való hozzáférést a média vállalatok számára, ezen a helyzeten is szeretnénk változtatni.”
A W-Sport rendkívül széles portfólióval rendelkezik labdarúgás terén, hetente akár nyolc élő mérkőzést is közvetít. Az élő mérkőzések a világ legjobb ligáiból származnak, így a nézők minden meccshéten láthatják a legjobb játékosokat és csapatokat az Angliai Női Szuperliga (WSL), az USA Női Labdarúgó Liga (NWSL), a Német Női Bundesliga, az Olasz Serie A Femminile és a Svéd Damallsvenskan mérkőzésein.
Ezen felül a W-Sport élőben közvetíti a legjobb pillanatokat a Női Röplabda Bundesliga, a Super League Triathlon, a UK Netball és a PAC 12 multisport mérkőzéseiről, ideértve a kosárlabdát, a tornát és a strandröplabdát is. De a tenisz, az atlétika és a boksz területéről is közvetít élőben a W-Sport.
A W-Sport itthon március 8-tól érhető el a médiaszolgáltatók számára.