Magyarországon is jelen lévő vállalat indította el az első nemzetközi fenntartható divatböngészőt

Hírek Kiemelt

A 2013-ban alapított, összesen 14 országban jelen lévő GLAMI nevű divatböngésző a termékek praktikus kategorizálásával és a személyre szabott divatkínálat megalkotásával jelentősen leegyszerűsíti a divattermékek kínálatának feltérképezését és megvásárlását. A GLAMI igyekszik aktív szerepet vállalni a fenntarthatóság és a divat e-kereskedelem problémaköreinek megértésében, elemzésében is, Fashion (Re)Search kutatásai ezen célok elérését segítik. A vállalat azonban továbbment: létrehozta az első nemzetközi fenntartható divatböngészőt, a GLAMI.eco-t.

 

A GLAMI legújabb kutatása szerint a vásárlók 48%-a (akik érdekeltek a fenntartható divatcikkek megvásárlásában), nem tudja, hogyan lehet környezetbarát, etikus termékekhez hozzájutni vagy hol kell keresni őket. A fenntartható márkák alacsony ismertsége is az oka annak, hogy a fogyasztók nem, vagy csak elenyésző mennyiségben vásárolnak tudatos forrásból.

 

A vásárlóknak egyre fontosabbak a fenntarthatósági szempontok

A GLAMI.eco segíti a vásárlókat a fenntartható márkák felfedezésében azáltal, hogy egy helyen nyújt széles választékot a felelősségteljes üzletek kínálatából. A vállalat által közzétett adatok szerint a fogyasztók 68%-a érzi fontosnak a fenntarthatósági szempontokat, amikor öltözékeket vagy kiegészítőket vásárol. A kutatás alapján elmondható továbbá, hogy a fogyasztók aktívan keresnek információt a fenntarthatóságról: a Google kimutatása szerint a „fenntartható divat” kifejezésre 46%-kal többször kerestek rá az elmúlt öt évben, mint korábban.

Sajnos azonban minél nagyobb a téma iránti érdeklődés, annál félrevezetőbb adatokat találhatnak a vásárlók az interneten. A GLAMI.eco mint nemzetközi platform segíti a fogyasztókat abban, hogy megértsék a fenntarthatóság komplexitását és megismerjék a tudatos brandeket. „Küldetésünk az, hogy a legtöbb fenntartható divatmárka kínálatát egy platformra szervezzük, illetve bárki számára elérhetővé tegyük. A márkák mögött lévő történetek megismerése segíti a vásárlókat, hogy tudatosabban döntsenek, amikor divattermékeket vásárolnak” – nyilatkozta Tomas Hodbod, a GLAMI vezérigazgatója.

A GLAMI nem értékesít közvetlenül, hanem különböző webshopokból és független márkáktól gyűjt össze fenntartható alternatívákat világszerte. A divatvállalatokhoz semmilyen módon nem kapcsolódó, független GLAMI.eco az alábbi kritériumok mentén ellenőrzi partnereit:

  • Anyagok: szerves, biológiailag lebomló vagy újrahasznosított anyagokata használ
  • Előállítás: a folyamatok nem károsak a környezetre
  • Munkaerő: mind a munkakörülmények, mind a munkavállalókkal való bánásmód szempontjából etikus és biztonságos
  • A gyártási folyamat átlátható
  • Tanúsítványok: a márka rendelkezik nemzetközi tanúsítvánnyal (például: GOT, Fair Trade stb.)

 

Fenntartható anyagok – mi alapján választunk?

A GLAMI kutatása szerint a magyar emberek 33%-a mindig ellenőrzi vásárlás előtt, hogy az adott divattermék természetes anyagból készült-e, 28%-a nem minden alkalommal, de gyakran teszi ezt. A legtöbb magyar a pamutot részesíti előnyben, ha környezetbarát anyagokról van szó. A pamut ugyan természetes és biológiailag lebomló anyag, de előállítása során nagy mennyiségű vizet használnak fel, valamint nagy területre és káros növényvédő szerekre van szükség alapanyagának termesztéséhez.

A GLAMI útmutatója részletes információkat szolgáltat az anyagok eredetéről, azok fenntarthatósági kritériumairól, illetve anyagápolási tippeket ad. A szűrők tovább segítik a vásárlókat, így szűkíthetnek akár újrahasznosított poliészterből vagy organikus pamutból készült termékekre is.

A GLAMI.eco létrehozásának története

A GLAMI.eco a GLAMI divatböngésző kezdeményezése, amely jelenleg 14 országban működik; Magyarországon, Bulgáriában, Brazíliában, Csehországban, Horvátországban, Görögországban, Németországban, Franciaországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Spanyolországban, Törökországban, Romániában és Oroszországban. Egy fiatal csapat szenvedélyes elköteleződésének eredménye, amely abból az elgondolásból szültetett meg, hogy a fenntartható divaté a jövő.

Első lépésként 2018-ban a GLAMI bevezette a fenntarthatósági és anyagszűrőket, valamint az anyagkalauzt, és elindította a helyi márkák és történeteik bemutatását az összes országban, beleértve Magyarországot is. A pozitív reakciók tükrében a GLAMI úgy döntött, hogy létrehozza a GLAMI.eco-t, amelyet kizárólag fenntartható márkáknak szentel.

„A 3000 online üzletet és a havonta több mint 25 millió látogatót egyesítő platform nagyszerű lehetőséget kínált arra, hogy nagy szerepet vállalhassunk a felelősségteljes divatra való áttérés előmozdításában. Már 120 fenntartható márka van jelen egy helyen a GLAMI.eco-n, és biztosak vagyunk benne, hogy ez csak a kezdet” – tette hozzá Tomas Hodbod, a GLAMI vezérigazgatója.

 

Elsöprő eredmények Közép-Európában

A GLAMI az egyik leglátogatottabb e-kereskedelmi platformmá nőtte ki magát a 25-55 éves korosztály körében az elmúlt 6 évben a régióban, és hazai szinten is folyamatos fejlődést produkált. Az összesen mintegy 12 millió terméket intelligens termékosztályozás és személyre szabott szűrők, valamint vizuális keresés segítségével is szűkíthetjük.

A divatkereső 2015 és 2018 között 820 százalékos növekedést ért el, vagyis mintegy nyolcszorosára növelte bevételét. Ennek eredményeképpen a vállalat a Deloitte Technology Fast 50® ranglistájának 20. helyére került az közép-európai régióban, Csehországban pedig a 9. helyen végzett a leggyorsabban növekvő vállalatok közötti versenyben.

SOCIAL MEDIA