A Mercedes-Benz dizájnrészlegének vezetője a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem járműtervező képzésének eredményeit is méltatta.
A MOME 2002 óta működik együtt a Mercedes-Benzzel, amelynek dizájnrészlege minden szemeszterben új feladatot ad a diákoknak. 2015 tavaszán ez a feladat a jövő Maybach márkájú luxusautójának megtervezése volt, az elkészült munkákat és diplomadolgozatokat a vállalat képviselői, köztük a dizájnrészleg vezetője, Gorden Wagener véleményezték az egyetemen megtartott prezentáció keretében.
A fődizájner, aki 2009 óta viseli a MOME címzetes egyetemi tanár címét, hangsúlyozta, hogy évről évre számos tehetséget lát a magyar felsőoktatási intézményben, és a munkák színvonala folyamatosan nő az együttműködés kezdete óta, amelynek keretében több diák végezhetett már szakmai gyakorlatot a vállalat sindelfingeni dizájnközpontjában.
A Mercedes-Benz a világ szinte összes dizájnképzéssel foglalkozó intézményével kapcsolatban áll, hogy a legjobb tehetségeket megtalálhassa. Emellett fontosnak érzik a dizájnoktatás és a fiatal dizájnerek támogatását, valamint a szakma népszerűsítését is.
Az eseményen bemutatott munkák között volt Jónás Attilának okosszemüveget és virtuális sofőrt alkalmazó Aurora Vision 2075 terve, Varga László számos különféle textúrával és színnel elképzelt, a tulajdonos személyiségéhez igazítható Vision Coupe című projektje, Nagy Marcell Halley névre hallgató, mágneses csatornákon közlekedő privát luxusautó-formaterve, valamint Sándor Ádám Finding Darkness elnevezésű projektje, melynek célja egy a lehető legkevesebb fényforrást alkalmazó önjáró autó formatervének elkészítése volt. Gorden Wagener elmondta: a diákok munkáin számos, a Mercedes-Benz által magáénak érzett jegy volt felismerhető, látható, hogy a projektek elkészítésekor inspirációt nyertek a vállalat modelljeiből, ugyanakkor sok új megközelítés is körvonalazódott a hallgatók prezentációiból.
„A formatervezés egy rendkívül professzionális feladat. Először alaposan meg kell ismerned a márkát, amelynek dolgozol. Csak ezután hozhatod be a saját elképzeléseidet, amely a végső formatervbe ágyazva valóban formálni fogja a jövő luxusát” – fogalmazott.
„A vezetés remek szórakozás” – jegyezte meg, hozzátéve, hogy szerinte a Google terveihez hasonló teljesen automatizált autók inkább a tömegközlekedés kategóriájába tartoznak, mintsem a valódi luxusautók világába. Mint fogalmazott, egy luxusautónak egyszerre kell kívánatosnak, gyönyörűnek és a legmagasabb színvonalú technológiát felvonultató terméknek lennie.
„Mindig két dologgal játszunk, az egyik a meleg, érzelmi oldal, a másik a hideg, high-tech vonulat. Ezt a kettőt kell összehoznunk, a Mercedes erről szól” – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy az elmúlt években a vállalat sikerrel vált hagyományos luxusautó-gyártóból a világ elsőszámú modern luxusautó márkájává.
(Forrás: MTI, fotó: Gorden Wagener, Daimler AG)