A hazai raktározási és szállítási szektor jelentős szereplőinek közel negyven logisztikai vezetője és munkatársa vett részt az eMAG mintegy 117 ezer négyzetméteres dunaharaszti logisztikai központjának bejárásán, amely a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubjának tagjai számára, a bázison saját hubot működtető Sameday futárszolgálat részvételével zajlott.
Az eMAG Magyarország korábbi több helyszínen működő, bérelt raktárait kiváltó új, saját tulajdonú, közel 40 milliárd forintos befektetéssel dunaharaszti logisztikai bázisa a tavalyi Black Friday kapcsán számos híradásban szerepelt, mivel a fekete pénteki szezonban zajlott a bázis első éles próbája. A jelentős mértékben automatizált létesítmény felkeltette a logisztikai, raktározási, beszerzési és supply chain vezetőket tömörítő Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubjának (NLV Klub) érdeklődését: a szervezet saját, a raktározási iparban tevékenykedő tagjait invitálta meg az eMAG logisztikai bázisának bejárására, amelyen a központban saját hubot működtető Sameday futárszolgálat is képviseltette magát.
A bejárás utáni kerekasztal-beszélgetésen Taba Péter, az eMAG Magyarország logisztikai vezetője, Polgári Balázs, az eMAG ügyfélszolgálat és Marketplace Support vezetője, valamint Szép Károly, a Sameday kereskedelmi- és marketingigazgatója válaszolt a logisztikai szakemberek kérdéseire.
Az eMAG dunaharaszti bázisa egyidejűleg akár 127 kamiont képes fogadni, belsejében még főszezonon kívül is termékek százezrei találhatók kávékapszulától a kerti medencéig, ezekből az eMAG kétszer annyit tud készleten tartani, mint a korábbi öt külön lokáción együttvéve, a termékek biztonságát több mint 1200 belső kamera felügyeli, amelyekkel egy-egy árucikk „életútja” is végig lehet követni a bevételezéstől a rendelésre való kiszállításig.
A komplexum kapacitásait úgy tervezték, hogy a forgalom több évnyi bővüléshez, illetve a régiós terjeszkedéshez is stabil alapokat biztosítson, de még ezek elérése esetén is rendelkezésre áll a hely egy, a meglévővel azonos méretű raktárbázis bejáratához vezető út túloldalán. A jövőbeli teljes kiépítettséghez lett méretezve az elektromos hálózat, a tűzoltóvíz-tartály, de még az esővíz-elvezetés is – írják.
„A kutatásaink alapján a Z generációs ügyfelek különösen szeretik a lehető leghamarabb átvenni a rendeléseiket, de az egyre érettebbé váló hazai e-kereskedelmi piacon már az idősebb ügyfelek elvárásai is egyre magasabbak. A lehető leggyorsabb kiszolgálást célozza a mintegy négymilliárd forintos befektetéssel létesített, összetett szoftveres vezérlést használó futószalag-rendszerünk és az automatikus szortírozórendszerünk” – mondta el az eMAG logisztikai fejlesztéseiről Taba Péter, az eMAG Magyarország logisztikai vezetője.
„Az idei évben jelentős fejlesztéseket tervezünk a logisztikai rendszerünk teljes körű megújítása terén, hogy még magasabb színvonalat érhessünk el. Emellett ki szeretnénk terjeszteni az Out Of Home szolgáltatásunkat is. A Sameday Easybox automaták számát közel duplájára növeljük, és további hagyományos átadópontokat nyitunk, hogy a szezonra már közel 2000 ponton legyünk jelen az országban” – mondta el a kerekasztal-beszélgetésen Szép Károly, a Sameday kereskedelmi- és marketingigazgatója.
„Az eMAG az egyik vezető online e-kereskedelmi platform, amely a közép- és kelet-európai régióban működik. A vállalat széles választékot kínál elektronikai termékekből, háztartási cikkekből, divatárukból és egyéb termékekből. Az eMAG erőteljesen fejleszti digitális platformjait és logisztikai hálózatát annak érdekében, hogy kielégítse a vásárlók igényeit és javítsa az online vásárlási élményt. Emellett az eMAG innovatív megoldásokat alkalmaz az automatizált raktárkezeléstől kezdve az AI-alapú személyre szabott ajánlatokig. Az NLV Klub tagjainak látogatása alkalmával betekintést nyerhettünk, hogy hogyan optimalizálják a kiszállítási időket, csökkentik a hibák számát és javítják a raktári folyamatokat. A vállalat fontos szereplője a régió e-kereskedelmi piacának és aktívan törekszik az innovációra és a fejlődésre az iparágban” – foglalta össze az eseményt Szász Levente, az NLV Klub marketingvezetője.