Logisztikai innovációval ünnepli együttműködését a Telekom és a Waberer’s Csoport

Hírek Kiemelt

A Waberer’s csoport leányvállalatának jogelődje a Waberer’s logisztika 1999-ben kötött szerződést országos disztribúciós szolgáltatások nyújtására a Magyar Telekom jogelődjével, a Matávval, a szálakat 2008-ban fűzték igazán szorosra a két vállalat: abban az évben a piacvezető hazai logisztikai cég nyerte meg a másik jogelőd T-Mobile szervizlogisztikai tenderét.

 

Két évvel később már a Magyar Telekom vezetékes és hálózati anyagok raktározását és disztribúcióját is a Waberer’s végezte. Kezdetben csupán 5000 m2-es raktározási igény az évek során megsokszorozódott: amikor 2021-ben a harmadik Telekom-jogelőd T-Systems operációját Waberer’s leányvállalatának, a WSZL budapesti logisztikai központjába költöztették, már 14 000 m2-re volt szükség három meghatározó termékcsoport kezeléséhez. Az itt raktározott termékek egyik kategóriáját azok az eszközök alkotják, amelyeket az ügyfelek megvásárolhatnak a Magyar Telekom üzleteiben vagy online shopjában, az okosórától a mobilkészülékeken át a drónokig. A másik csoport az olyan otthoni szolgáltatásokhoz szükséges berendezéseké, amilyenek például a routerek. A harmadik kategóriát pedig a hálózat építéséhez és üzemeltetéséhez felhasznált termékek alkotják, a legkisebb csavartól a hálózati kábelekig.

A két vállalat kapcsolatát tovább erősítette a 2020-ban elindított okostargonca-projekt, amelyben a Telekom partnere a Pozi Development Kft. volt. A Microsoft Azure platformra épülő, felhőalapú SmartTruck a Waberer’s heterogén és multilokációs targoncaflottáját optimalizálta. A négy telephely 14 különböző raktárában szolgálatot teljesítő munkagépek több gyártótól származnak, továbbá eltérő típusúak. Ezért hiába álltak rendelkezésre monitoringrendszerek egyes gyártókhoz és modellekhez, a közel 400 gépes flotta adatait csak félig-meddig manuálisan lehetett volna összefésülni. A SmartTruck projekt első lépésében „felokosították” a targoncákat. Ehhez kapcsolódott egy olyan háttérrendszer, amelyből valós időben és utólag is szinte mindent meg lehet tudni a járművekről.

A közös fejlődés újabb mérföldkövét jelentő, minimális emberi beavatkozást igénylő, automata, rendelést kigyűjtő megoldást a Magyar Telekomhoz beérkező online, lakossági megrendelések kezelésére állítják hamarosan üzembe. A megoldás nagy előnye, hogy a raktárban dolgozóknak nem kell információval rendelkezniük a keresett termékről, hogy melyik polcon van, van-e egyáltalán belőle: a mozgópolcos rendszer mindent automatikusan intéz egészen a szállítás mozzanatáig – írják.

 

„Számos olyan stratégiai jelentőségű részterület van, amelyeken szakértő tanácsadóként támogatjuk a magyar logisztikai szektor piacvezető szolgáltatóját a digitális előrelépésben. Ilyen például a Smart Truck megoldás, mely felhőalapon, Microsoft Azure platformra épülve modernizálja a logisztikai vállalat IT infrastruktúráját” – fogalmazott Bódi Gábor, a Magyar Telekom Business Intelligence & Governance divíziójának igazgatója.

„A Telekom és a Waberer’s közötti 15 éves együttműködés példaértékűnek számít a mai gyorsan változó világban. Nagyon büszke vagyok arra, hogy több évtizedes partneri kapcsolatot ápolhatunk a Telekommal, hiszen ez kölcsönös bizalmi kapcsolatot mutat. Erős innovációs partnerként tekintünk a Magyar Telekomra, amellyel olyan együttműködéseket sikerült kialakítani, amelybe mindkét oldal tudása legjavát teszi bele” – mondta el Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója és a WSZL ügyvezetője, aki úgy véli: ebből a sajátos szimbiózisból nem csupán a két érintett profitál, hanem ügyfeleik és partnereik is élvezhetik a közösen kialakított megoldások összes előnyét.

Ezeket a Waberer’s és a Magyar Telekom közös ügyfélrendezvényen mutatta be 2023. április 20-án, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) által immár 11-edik alkalommal megrendezett Logisztika Napján.

 

SOCIAL MEDIA