Lezárult a Café és az ELTE reklámkurzusa

Hírek

Véget ért a Café Csoport az ELTE Kommunikáció és Média szakával közösen, februárban indított Tartalommarketing képzése, amelyet végül 4,35-ös átlaggal zárták a diákok. Közülük a legjobb teljesítményt nyújtó hallgató fél éves gyakornoki munkalehetőséget kapott a Café Communications-től.

A tavaszi szemeszterben indult kurzuson a hallgatók „gyakorlati oldalról ismerkedhettek meg a tartalmi fókuszú kommunikációval a natív hirdetésektől az influencer marketingig”. Az előadók a Café csoport, azaz a Café Communications, a Café PR és a Be Social vezetői és szenior szakemberei voltak.

A szemináriumi órákon szó volt a stratégialkotásról, a branded contentről, a keresőoptimalizásról, a social media csatornákról, a tartalomszerkesztésről, a brandelt kiadványokról és természetesen az influencerekről. A többszörös túljelentkezés után 20 fővel elindult kurzus egyik különlegessége volt az a kerekasztal beszélgetés, ahol Henry Kettner (Henry Kettner – 127 911 feliratkozó) és Török Ábel (I Have No Idea Hungary – 191 754 feliratkozó) youtuberek és Bodrogi András Youtube-szakértő vettek részt.

Május 16-án került sor a vizsgára, ahol egy egyéni projekt feladatot kellett kidolgozniuk a kurzuson résztvevőknek. A feladat egy választható téma alapján kampányterv készítése volt, majd előre meghatározott értékelési szempontok alapján projektzáró prezentációk elkészítése és bemutatása. A félév során hallott előadások témáját, elemeit kellett beépíteniük a kampányba.

A szakmai zsűri három főből állt: Balogh Renáta (account director), Csirke Dániel (társ-kreatívigazgató) és Varga Gábor Zoltán (digital business director) – ők pontozták, osztályozták a vizsgán elhangzottakat.

A három legjobban sikerült prezentáció:

Kalocsai Zsombor (a 6 hónapos gyakornoki program nyertese) a Budmil márkát vette elő és porolta le kicsit és gondolta újra. Tartalom szempontból közelítette meg a márkát, ahol a fő gondolata az volt, hogy viseld büszkén ezt a márkát.

Vántus Nikoletta egy kutyasétáltatós alkalmazásnak építette fel a marketingjét. Ő a stratégia oldaláról közelítette meg a feladatot, ahol a mottótól elindulva az alkalmazás felépítésén át a hirdetések megjelenéséig dolgozta ki a projektet.

Kovács Bettina visszanyúlt a már kissé megkopott és elfelejtett Alföldi papucsig. Az elképzelése az volt, hogy szexivé tegye újra ezt a magyar márkát. A 2018-as Vogue trendeket alapul véve influencerek által viselt márka képet alakított ki róla.

„A prezentációk nagyrésze profin kidolgozott munka volt. A kurzus során tanultakat nagyszerűen építették be a kampányelképzelésekbe” – mondta Balogh Renáta, a Café Communications account directora. Volt, aki annyira odafigyelt a részletekre, hogy elkészítette a bannert és az újságreklámot is a kampányához.

A május 16-ai kurzus záró órán Hammer Ferenc, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékének vezetője elmondta, hogy ez egy win-win szituáció volt. Az ELTE-től igény volt erre, hiszen kellenek a jó órák és a proaktív dolgok a diákoknak, hogy lássák, mi zajlik éppen most az iparban.

A Café részéről Varga Gábor Zoltán, a Café Communications digital business directora is ezt a gondolatot fogalmazta meg, hiszen a szakmának kell az utánpótlás, a kinevelés fontos része a folyamatnak.

„Mostanában nem annyira szexi reklámosnak lenni, de a Café szeretné újra vonzóvá tenni ezt a szakmát a fiatalok számára, ezért is volt jó ez az együttműködés.” – hangsúlyozta Csirke Dániel a Café Communications társ-kreatívigazgatója.

Bár a mostani Tartalommarketing tavaszi kurzus a végéhez ért, Hammer Ferenc úgy fogalmazott, az ELTE boldogan folytatná ezt az együttműködést, egy tartósabb partnerséget kialakítva a Café Csoporttal.

SOCIAL MEDIA