A modell három évtizedes történetében először megérkezett Európába és így Magyarországa is a környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert és a világ legzöldebb luxusautó-gyártójának tartott Lexus legnépszerűbb szedánja, az ES legújabb generációja. Az Európában a valamivel kisebb méretű GS-t váltó ES felsőkategóriás luxuslimuzin volt az, amely megalapozta a ma már a legendás megbízhatóság, a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás, a futurisztikusan letisztult dizájn, a high-tech jövőbemutató technológiák és a legmagasabb szintű prémium kidolgozás szinonimájának tekintett Lexus világszintű sikerét. A modell európai megjelenése a teljesítmény és kifinomultság új szintét jelenti az európai luxusautók piacán.
A mára a világ negyedik legnagyobb, egyben a világ legzöldebb luxusautó-márkája, a Lexus az első ES felsőkategóriás prémium szedánt indította útjára 1989-ben, a márka zászlóshajójának tartott LS legfelső kategóriás luxuslimuzinnal együtt. Kezdetektől töretlen népszerűsége egyrészt osztályelső kényelmének köszönhető, másrészt érezhető mögötte a Lexus elkötelezettsége, hogy emberközpontú élményt nyújtson, ami többek között az intuitív kezelhetőségben vagy a vezetőközpontú utastérben fejeződik ki. A Lexus értékes felismerésekre jutott azáltal, hogy világszerte figyelembe vette a luxusautók tulajdonosainak véleményét: az így szerzett tudással felvértezve végezte az ES tesztprogramját szerte a világon a legkülönbözőbb útviszonyok között. Ma az ES a legnépszerűbb szedán a piacokon: a modell 2,3 millió darabos kumulatív globális értékesítéssel büszkélkedhet.
Miután hat generáción át sikert sikerre halmozott a középkategóriás szedánok szegmensében, az új, hetedik generációs Lexus ES most még magasabbra tör. Az autó kényelme, kifinomultsága és luxusa régóta közmondásos volt a vásárlók körében, az új ES pedig pontosan erre a hírnévre épít – mindezt pedig vadonatúj, jóval dinamikusabb formatervű karosszériával és még élvezetesebb menetteljesítménnyel fejelve meg.
Az új modellen még határozottabban érvényesül a Lexus dizájn-irányvonala és a márka szándéka, hogy izgalmasabb, érzelmeket és szenvedélyeket ébresztő autókat alkotva még szélesebb vásárlóközönséget szólítson meg a jövőről alkotott képével. Az eddigi Lexus-tulajdonosokra nagy hatással lesz, hogy az új ES minden eddiginél tágasabb, csendesebb és biztonságosabb lett, míg a vevők új nemzedékét a szedán hatásosan formába öntött ereje, kategóriaelső biztonsági technológiája és a saját piaci szegmensében ritkaságnak számító, hibátlan kézműves kidolgozása bűvöli majd el.
Készen áll Európa meghódítására
Az öt éve tartó folyamatos növekedés eredményeképpen 2018-ban a Lexus minden eddiginél több, mintegy 75 ezer autót értékesített Európában. Az új ES szedán fontos modell lesz a márka kínálatában, és hatásosan segíthet abban, hogy 2020-ra a Lexus éves eladásai elérjék a 100 ezer darabos határt.
A hetedik generációs ES először a nyugat- és közép-európai piacokon jelenik meg, új tagjaként annak a Lexus-termékvonalnak, amely az LS szedán és az LC kupé erős érzelmeket ébresztő formai megoldásaival nyitott új fejezetet a márka történetében. A szemet gyönyörködtető stílus kulcsa a vadonatúj Global Architecture – K (GA-K) padlólemez, ez a platform várhatóan különösen vonzó lesz a régió autóvásárlói számára, akik még élvezetesebb vezetési élményre és még tökéletesebb biztonságra vágynak. Híven a világ legzöldebb luxusautó-gyártójának hírnevéhez és megfelelve a rekordütemben zöldülő európai piac elvárásainak Nyugat- és Közép-Európában, így Magyarországon is a Lexus ES kizárólag a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával lesz elérhető, amely az ES 300h névre hallgat (a világ bizonyos piacain ES 200, ES 250 és ES 350 néven benzinmotoros változatok is rendelhetőek lesznek).