Lengyel médiaóriás vásárolja meg a PortfoLion befektetését, a Szallas Groupot

Hírek Kiemelt

A lengyel tőzsdén jegyzett Wirtualna Polska Holding vásárolja meg a Szallas.hu-t is üzemeltető, az elmúlt években nemzetközi szereplővé vált Szallas Groupot – közölte a cég menedzsmentje és tulajdonost képviselő PortfoLion Capital Partners. A varsói székhelyű e-kereskedelmi és médiavállalat-csoport a tranzakció zárása esetén várhatóan 82 millió eurót fizet a PortfoLionból és magánszemélyekből álló tulajdonosi körnek.

 

A tőzsdén jegyzett Wirtualna Polska Holding S.A. a lengyel és a régiós piac több jelentős média- és e-kereskedelmi portáljának tulajdonosa. A Wirtualna Polska turisztikai szerepvállalása eddig főleg Lengyelországra fókuszált, de a most bejelentett tranzakciónak köszönhetően több új országgal és termékkel gyarapodik, valamit több mint háromszorosára nő a tevékenysége által lefedett piac az ágazatban.

A Szallas.hu 2007-es alapítása után gyorsan Magyarország egyik meghatározó szállásfoglaló oldalává vált. 2015-ben a PortfoLion vásárolta meg a céget az EXIM és az OTP által biztosított forrásból, és a tőkeerős háttér mellett intenzív nemzetközi akvizíciós stratégiával támogatta a Szallas.hu egyébként is kiemelkedő organikus növekedését. Az alapkezelő támogatásával először Lengyelországban, majd Romániában és Csehországban is akvizíciókat hajtott végre a cég, miközben a Szallas.hu az elmúlt években kategóriája egyik legnépszerűbb oldalává nőtte ki magát itthon. A PortfoLion és a menedzsment együttműködése révén olyan társaság jött létre, ami képes volt a Wirtualna Polskához hasonló nagyvállalatok érdeklődésének felkeltésére. A csoport árbevétele felvásárlások és növekedés révén megtöbbszöröződött, az éves foglalások értéke a befektetés előtti évi 20 millió euró magasságából 2021 és ‘22 júniusa között már 200 millió euróra nőtt. Az elmúlt egy évben több mint egymillió foglalás történt a csoport oldalain.

Bár a COVID a turizmust különösen hátrányosan érintette, a Szallas Group helytállt és sikeresen felvette a versenyt az ágazat legnagyobb szereplőivel. Minden országban erős helyismeretű menedzsmenttel, marketing csapattal és ügyfélszolgálattal érdemelte ki a vendégek választását. A cégcsoport portfólióját speciális weboldalakkal egészítette ki, többek között spa üdülésekre és egyedi szállodai élménycsomagokra fókuszálva. Összesen több mint 87 ezer szálláshely közül választhatnak az utazók a csoport oldalain, ami a mostani tranzakcióval 100 ezer fölé nőhet.

„Büszkék vagyunk arra az együttműködésre, ami az akvirált cégek alapítói, a Szallas Group vezetői és köztünk kialakult. Meggyőződésünk, hogy ez meghatározó szerepet töltött be abban, hogy a cég ilyen növekedést ért el” – mondta Győrbiró Tibor, a PortfoLion partnere. A PortfoLion az elmúlt másfél évben több hasonló sikert jelentett be, technológiai fókuszú befektetéseiket amerikai, ázsiai és európai nagyvállalatok vásárolták fel.

„A PortfoLionnal közösen kialakított kelet-közép-európai növekedési pályán haladunk további felvásárlásokkal és organikus növekedéssel a régióban – mondta Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója. – Egy olyan nagy és gyorsan növekvő cégcsoport tagjává válva, mint a Wirtualna Polska Holding, új lehetőségek nyílnak meg elkötelezett, az elmúlt években immáron közel 350 fős, kiváló szakemberekből felépült csapatunk előtt, különösen a lengyel portfóliónk esetében.”

A tulajdonosváltás nem befolyásolja a cégcsoport termékeinek működését. „A változás maximum annyiban érzékelhető, hogy a meglévő és leendő partnereket ezentúl több és jobb szolgáltatással, a vendégeket még több szálláshellyel szolgáljuk ki” – tette hozzá a vezérigazgató. Itthon további fejlesztéseket is terveznek, az akvizíciónak köszönhetően a lengyelországi terjeszkedés erősödését várják.

A tranzakció véglegesítése az ősz folyamán, az engedélyeztetési folyamat sikeres lezárása után várható.

„A Szallas Group felvásárlása a Wirtualna Polska első külföldi befektetése és jelentős mérföldkő a növekedésünkben – mondta Jacek Świderski, a Wirtualna Polska Holding S.A. vezérigazgatója.  – Az utazási ágazatban hatalmas lehetőségeket látunk. Ezt megerősítette saját turisztikai termékünk, a Nocowanie.pl pénzügyi teljesítménye is, amely története legjobb eredményét érte el 2022 második negyedévében. Lenyűgözött bennünket Szigetvári József és csapatának rátermettsége, hiszen bebizonyították, hogy lehet sikeres üzletet vezetni helyi szereplőként a globális platformokkal szembeni versenyben.”

SOCIAL MEDIA