Lassan ébredő magyar piac

Hírek

Óriási lehetőségeket rejt a magyar ingatlanpiac digitalizációs szempontból. Ennek kiaknázására kifejezetten a property technology ágazatot felkaroló inkubációs programot indított az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures és a ProptechZoom.

 

Az elmúlt évtized második felében felpörgő proptech-ágazat innovatív digitális megoldásokkal újítja a kereskedelmi és lakóingatlanok piacát: olyan többek között üzemeltetést, anyaginnovációt, energiafelhasználást, ügyfélélményt vagy biztonságtechnikát érintő megoldásokkal, amelyek javítják a hatékonyságot, mérséklik a költségeket, miközben fenntarthatósági szempontokat is érvényesítenek.

Magyarországon egyelőre maga az ágazat sem számottevő: körülbelül félszáz proptech cég aktív a piacon. Ezen szeretne változtatni a Hiventures: a piacélénkítésre, fejlesztésre és az edukációra is hangsúlyt helyező tőkebefektető közös inkubációs programot indít a magyar ingatlanpiac és tech szektor közötti híd szerepét betöltő ProptechZoommal, aki a piac digitalizációját, a digitális ingatlanpiaci ökoszisztéma fejlesztését tűzte ki célul.

„A hazai ingatlanpiac alacsony digitalizációs szintje indokolttá teszi, hogy ebben a szegmensben hangsúlyosan növeljük az innovációs kedvet” – mondja Varga-Tarr Sándor, a Hiventures Inkubációs befektetési programjának igazgatója, aki szerint az ágazat általános vállalati kultúrájának fejlesztésében is rengeteg még a tennivaló. Ezt erősíti meg a ProptechZoom friss, év eleji felmérése is, amely a proptech-megoldásokra való nyitottságot és ezek költségvonzatát sorolja a szektor fejlődését leginkább gátló tényezők közé. „A járvány felébresztette az ingatlanpiac digitális megoldásokra való igényét. A proptech megoldások segíthetnek a költségek optimalizálásban, új bevételi területeket nyithatnak meg, és nem utolsó sorban mérhetőbbé tehetik a teljesítményt” teszi hozzá Kalmár Zoltán, a ProptechZoom alapítója.

Kalmár Zoltán a garázsvállalkozásként megalapított Iroda.hu csoporttal vált ismertté. A néhány év alatt 100 milliós árbevételt elérő céget végül az ingatlan.com vásárolta fel. Régóta foglalkozik a proptech piaccal, az általa alapított Real Estate Awards vagy az Év Irodája verseny évek óta díjazza Az Év Proptech megoldását. Nevéhez fűződik a régió első proptech konferenciájának és hackathonjának megrendezése, illetve az újonnan alapított Proptechzoom.com, amely célzottan a digitális ingatlanpiac fejlesztésére fókuszál.

A program a proptech-ágazat teljes spektrumát lefedi: a fenntartható fejlődéstől (üzemeltetés optimalizálás, anyaginnováció, energiahatékonyság) és a munka jövőjétől (távmunka-megoldások, irodai terek) kezdve a felhasználói élmény növelésén (robotizáció, automazicáió, gördülékeny irodai folyamatok) és a smart megoldásokon át (szenzorok, AR/VR eszközök) a biztonságtechnikáig (ki- és beléptetés, arcfelismerés, parkolás, 3D modellezés, mesterséges intelligencia). „A Hiventures számára tapasztalatban és szakértelemben is rendkívül ígéretes, hogy egy újabb szektort veszünk fel a startup-palettánkra” – fogalmaz Varga-Tarr Sándor, aki már az idén kézzelfogható eredményeket vár az ingatlanszektor legnagyobb szereplői, többek között a DVM Group, a Dome Facility, a Cushman Wakefield által szponzorált kezdeményezéstől.

A programra ezen az oldalon lehet jelentkezni: https://proptech.hiventures.hu/

 

Fotó: Anders Jildén/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA