A Verizon távközlési óriás 5 milliárd dollárt kínál a szebb napokat látott portálért. Friss: 4,83 milliárd dollárért megkötötték az üzletet.
A Bloomberg információi szerint napokon belül bejelenthetik a felvásárlási megállapodást, amely egyelőre a Yahoo! internetes üzletágát érinti, nem tartalmazza viszont a szabadalmait, melyeket külön megállapodás keretében értékesíthetnek.
A felvásárlással a Verizon online portfóliója tovább erősödne: tavaly már megvették az internet hőskorának másik óriását, az AOL-t, ehhez adódna hozzá a Yahoo több millió felhasználója, valamint a Flickr, a Tumblr, néhány szakmai híroldal és olyan digitális hirdetéstechnikai megoldások, mint a Flurry és a BrightRoll.
Az ügylettel vége szakad Marissa Mayer vezérigazgató hányattatásainak is, akinek az elmúlt évek során nem sikerült új stratégiai irányt adnia a Yahoo!-nak. Legnagyobb sikere talán az Alibaba 15 százalékos részvénycsomagjának korai megszerzése volt, ezt azonban leválasztanák a társaságról. Már korábban is történtek erre irányuló lépések, akkor azonban az adóoptimalizálást célzó metódust nem támogatták az amerikai hatóságok.
Az átalakítási kísérletek során a felvásárlás mindig is napirenden volt, a kérők között felmerült az AT&T és a Berkshire Hathaway neve is, de a Verizon most biztos befutónak tűnik – erősíti meg a Telegraph is.
Frissítés
A Verizon időközben hivatalosan is bejelentette felvásárlási szándékát, egyúttal nyilvánosságra hozta célkitűzését, miszerint 2020-ra olyan márkává szeretne válni, melyet világszerte kétmilliárd ember kedvel, illetve amelynek platformjait ennyien használják.
Az egyes szerzemények előnyei kapcsán a következőket emelték ki:
- a Yahoo Sports és a ONE by AOL az élő események optimalizálását és jobb célzását teszi lehetővé
- a Millenial Media és a Flurry mobil elérést és -adatot jelent
- a Huffington Post, a Yahoo Finance és a Gemini jelentős tapasztalattal rendelkeznek a natív és közösen előállított tartalmakkal kapcsolatban a magas affinitású piacokon.