A mai műsorban két vendégem lesz, Kun Miklós stratégiai igazgató és Pethes Barbara, az insight csapat vezetője a Mediacom médiaügynökségtől.
Beszélgetésünk központi kérdése a (gazdasági) növekedés, és az, hogy a marketing és a média hogyan járul hozzá a növekedéshez. Áttekintjük, hogy a pandémia mennyiben változtatta meg a életvitelünket. Előzetesen elmondható, hogy a társadalom adaptálódott a változásokhoz, háború, kataklizma nélkül. Azonban azt is látjuk, hogy a világban egymást követik a katasztrófák, nem tűnt el éhínség. Sokan akarnak növekedni, de ahol sok a nyertes, ott sokan fognak veszíteni is. Képesek vagyunk-e környezettel együttműködve növekedni, vagy győz az önzés?
Másképp kell élni. De kié a felelősség? Értjük már, kollektíve, hogy mi a probléma? Halljuk, hogy „karbonlábnyom”, de értjük is, mit jelent?
A világmegváltáshoz négy dolog kell: szervezettség, elérés, pénz, idő. Kik rendelkeznek ezekkel? A politikusok, az egyházak, a zöldek, a tömeg és a márkák. Az első négy csoport rendelkezik a felsorolt négy dolog közül hárommal, a márkák viszont mind a néggyel. Mi következik ebből?
Beszélünk a MediaCom friss kutatásáról is, amelyből megtudjuk, milyen új attitűdök kapcsolódnak a pandémiához.
És végül, de nem utolsó sorban feltesszük a kérdést: tudunk-e másképp élni?
A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adások podcast formában meghallgathatóak a Márkamonitoron.
Hangoljatok este 7-kor a 90.9 Jazzy rádióra!