A márkaszponzorok az UEFA Bajnokok Ligája döntő kiaknázásának egészen új útjaival is kísérleteznek.
A bajnokságot egy éve támogató Nissan például a rajongókat is bevonja kísérleti aktivitásába. A kupát a Brandenburgi Kapunál szervezett rendezvényükön résztvevők által megtermelt elektromosság segítségével juttatják el a stadionba, egy egyedi e-NV200 elektromos jármű fedélzetén. Gareth Dunsmore, a Nissan marketingigazgatója szerint ezzel a márka megkülönböztető jegyeit, az innovációt és a fogyasztók mély megértését szeretnék látványosan demonstrálni.
Az Adidas új focicipője a pályán debütál majd, és ezt a közösségi médiában, valamint a városban szervezett aktivációk során szeretnék kihasználni, hiszen a döntőnél kevés relevánsabb esemény adódik a márka életében.
A MasterCard kutatásai szerint az olasz és spanyol rajongók kétharmada kihagyott valamilyen családi eseményt, hogy ott lehessen a mérkőzésen, ezért a kártyacég a Bajnokok Ligája kabalák szponzorálásával tenné egyfajta családi eseménnyé magát a döntőt.
A Heineken is kísérleti eseménnyel készül, azonban nem Berlinben: ők Ibizára utaztatnak 600 nyertest, ahol a meccs megtekintését követően egy jót bulizhatnak is. Hans Erik Tuijt, a márka globális aktivációs igazgatója szerint egyrészt a belépőjegyek korlátos száma, másrészt a fiatalok számára energikusabbnak bizonyuló élmény miatt döntöttek e megoldás mellett.
(Forrás: Marketing Week, Field Marketing via WARC)