Közeledik a játékpiac szezonja

Hírek Kiemelt

Az iparági becslések szerint 50 milliárd forintra növekvő hazai játékpiac az év legkiemeltebb időszaka, az év végi ünnepek felé közeleg. Az erősen szezonális iparágban a karácsony után a húsvéti ünnepek generálják a második legnagyobb forgalmat. A családok számára a két ünnep után a harmadik legjelentősebb játék vásárlási alkalom pedig gyermekük születésnapja.

A Formatex tulajdonában lévő Játéksziget üzletlánc kérdőíves felmérésben gyűjtött információt a gyermekek születésnapjához kapcsolódó szokásokról és költésekről. Egy-egy szülinapi zsúrra a családok közel fele akár 15.000 forintnál nagyobb összeget is áldoz. Ajándékra a megkérdezettek egyharmada 7500 forint felett költ, 40% pedig 10.000 forintnál is nagyobb értékű ajándékkal lepi meg gyermekét születésnapján, a meghívott vendégek pedig általában 2 és 5000 forint közötti értékben vesznek ajándékot az ünnepeltnek.

Egy-egy szülinapi zsúrra a családok közel fele több mint 15.000 forintot költ

 Egy születésnapi zsúr megszervezése nem kis feladat. Egyensúlyozni kell a pénzügyi keretek, az újdonság varázsa, a meghívottak létszáma, a gyermek vágyai és a felnőttek racionalitása között. Egy-egy szülinapi zsúrra a családok közel fele akár 15.000 forintnál nagyobb összeget költ, ajándékra pedig több mint 7500 forintot szánnak a legtöbben, a vendégek pedig leginkább 2-5000 forintot közötti összegű ajándékot hoznak. A felmérésben részt vevők közül legtöbben azt jelölték meg, hogy otthon tartanak zsúrt, a második legnépszerűbb helyszín a játszóház, de legalább ennyien válaszolták azt, hogy csak családi körben ünnepelnek, néhányan a játszóteret, vagy egy szabadulószobát, vagy éttermet jelöltek megfelelő helyszínnek. A legtöbben 6-10 főt hívnak meg egy-egy születésnapi bulira, de a második legelterjedtebb szokás az, hogy csak családi körben tartják a megemlékezést. A születésnapi torta tekintetében a válaszadók 37 százaléka a saját kezűleg készített tortát preferálja, több mint 46 százalékuknál pedig a csokitorta a nyerő. Arra a kérdésre, hogy milyen típusú ajándékkal szoktak kedveskedni a vendégek, a legtöbben a kreatív és kézműves játékokat írták, amelyeket a könyvek és kifestők követnek, majd a társasjáték, az építőjáték, a ruhanemű és a plüssök következnek. Leginkább egyénileg adnak ajándékot a meghívott gyerekek, kevesebbszer fordul elő, hogy többen összeállnak és összedobnak egy-egy nagyobb értékű ajándékra valót.

A Játéksziget 2018-ban 5 százalékos növekményt tervez a karácsonyi szezonban

A Játéksziget idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. Ez volt az első magyar magán tulajdonban lévő játék szaküzlet, ami hálózattá tudott növekedni és napjainkig is sikeresen működik. A Formatex 2012 nyarán vásárolta meg a Játéksziget üzletláncot. Az üzletek jelentős átalakuláson, arculatváltáson estek át, mára 9 üzletből álló üzletlánccá fejlődött.  Sikerének titka a márkás, minőségi játékok előtérbe helyezése, a forgalmazott márkák száma néhány tucatról közel 700-ra emelkedett. A munkatársak száma meghaladja a 100-at. A Játéksziget webshopja 3 éve kezdte meg működését, évente átlagosan 60-70 százalékos növekedést produkálva. A Játéksziget üzletekben az éves forgalom 60%- át kitevő karácsonyi szezonban 2018-ban 5%-os növekményt céloztunk meg” – mondta el Borhi János, a Játékszigetet üzemeltető Formatex ügyvezető tulajdonosa.

SOCIAL MEDIA