Elkezdődött és október 10-ig tart a Toyota márkakereskedésekben a „Toyota nyílt hetek” időszaka. Ennek keretében kipróbálható és egyedi ajánlatokkal megrendelhető a vadonatúj Yaris, amely elődjét, a hazánk legnépszerűbb kisautójának számító régi Yarist váltja le.
A minden ízében vadonatúj modell a trendi megjelenést és élvezetes vezethetőséget hihetetlenül alacsony fogyasztással kombinálja: a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásláncával az új Yaris 3,7 l/100 km-es fogyasztást és 85 g/km-es károsanyagkibocsátást kínál. A Toyota azonban nem érte be ennyivel: a világ legbiztonságosabb kisautójának fejlesztett Yaris alapfelszereltségként kínálja a legfejlettebb aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereket, az Apple Carplay és az Android Auto okostelefon integráció mellett pedig nagy felületű, és a legújabb generációs készülékek kiszolgálására is alkalmas vezeték nélküli okostelefontöltő is szolgálja az utasok kényelmét.
A vadonatúj, negyedik generációs Toyota Yaris nem csupán a városi élet minden követelményét teljesíti maradéktalanul, de az országúton és az autópályán is élvezetesen vezethető. Dinamikusan mozog a zsúfolt, szűk városi utcákon, hála kompakt méreteinek és szűk fordulókörének; miközben a tágas, kényelmes és kiváló minőségű utastérben a modern ügyfelek minden igényét kielégítő kapcsolódási és információs szolgáltatások várják az utasokat. Az autóhoz fejlesztett vadonatúj padlólemez (amelyre később Toyota modellek egész sora épül majd) kulcsszerepet játszik a Yaris minden eddiginél dinamikusabb menetteljesítményeiben, köszönhetően a mélyebb tömegközéppontnak és a karosszéria fokozott merevségének. Ugyanez a platform tette lehetővé, hogy a tervezők egy még karakteresebb, erőtől duzzadó formavilágot hozzanak létre, amely vonzó és egyedi személyiséggel ruházza fel az autót.
Akár a menetidő 50-80%-ban tisztán elektromos, fogyasztás és károsanyagkibocsátásmentes közlekedés
Az új Yaris a Toyota negyedik generációs hibrid elektromos hajtásláncának legfrissebb evolúcióját alkalmazza. Ez egyrészt kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást jelent, másrészt a hajtáslánc minden eddiginél szélesebb üzemi tartományban (nagyobb sebességnél, hosszabb távon) képes tisztán elektromos energiával haladni. Ez olyannyira igaz, hogy az új Yaris városi használat során a menetidő jelentős részében károsanyag-kibocsátás nélkül üzemeltethető, akárcsak az akkumulátoros elektromos gépkocsik, ugyanakkor azokkal ellentétben a vezetőnek nem kell aggódnia az akkumulátorok lemerülése és töltése miatt.
Nincs hozzá foghatóan biztonságos kisautó
A Yaris eddig is kategóriája legbiztonságosabb képviselőjének számított, és most még magasabbra emeli a lécet. A Toyotának a biztonság demokratizálására irányuló törekvéseivel összhangban a Yaris a Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszerek minden eddiginél szélesebb körét kínálja alapfelszerelésként, beleértve az olyan fejlett vezetőtámogató rendszereket (ADAS), mint a sávkövető asszisztens, a vészhelyzeti kormányzási asszisztens vagy a kereszteződés kanyarodási asszisztens. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer funkcionalitását kiterjesztették, így az nem csupán a gyalogosokat ismeri fel (nappal és éjjel), de a kerékpárosokat is (napfénynél.) Az új Yaris emellett a méretosztályban először kínál kereszteződés kanyarodási asszisztenst, amely kereszteződésnél bekanyarodva észleli a szemből érkező forgalmat, illetve a gyalogosokat. Szintén a Yaris az első olyan Toyota modell, amelyet középső légzsákkal szerelnek fel. Ez utóbbi megakadályozza, hogy a vezető és az első utas oldalirányú ütközés esetén egymásnak csapódjanak. Ezeknek a fejlesztéseknek, valamint a GA-B platformból adódó, számottevően megnövelt karosszéria-merevségnek köszönhetően az új Toyota Yaris a várakozások szerint a világ legbiztonságosabb kisautója lesz. Ezeket a várakozásokat az új, a korábbinál jóval szigoróbb Euro NCAP teszten szerzett 5 csillagos minősítés is igazolja.
„A generációváltás során újraértelmeztük a kisautókkal szemben támasztott elvárásokat. A legfontosabb erények a takarékosság, a biztonság, a tágas helykínálat, a használati érték és a teljesítmény. Ugyanakkor az is fontos, hogy élvezetes vezethetőséget kínálhassunk minden ügyfelünknek – ezt testesíti meg az új Yaris ‘indulásra készen áll’ tematikája.” – avat be a Yaris főmérnöke, Yasunori Suezawa.
A Yaris története
A Toyota Yaris mindig is kiemelkedően innovatív modell volt. Az 1999-ben bemutatott, első generációs Yaris az első olyan Toyota volt, amely elnyerte az Év Európai Autója címet, különösen tágas belső tere pedig hamisítatlan ’kis nagy’ autóvá tette. A modell második generációja az első olyan kisautó volt, amely maximális ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. A harmadik generáció elsőként alkalmazott hibrid hajtásláncot a B-szegmensben, míg az alapértelmezésben beépített Toyota Safety Sense fejlett vezetőtámogató rendszer minden korábbinál biztonságosabbá tette az autót.
A Yaris és az európai piac
A Yaris 20 év alatt a Toyota legfontosabb európai típusává nőtte ki magát; a modell eladásai és piaci részesedése egyaránt stabilan emelkedtek. 2019-ben mintegy 224 000 példányban talált gazdára, és 7,6 százalékos piaci részesedésre tett szert a B-szegmensben. Ezzel ez volt a Toyota legnépszerűbb európai típusa: a Yaris forgalma a márka újautó-eladásainak több mint 22 százalékát tette ki. A Toyota becslései szerint a kisautók osztálya a következő években továbbra is nagy jelentőséggel bír majd Európában, a Yaris pedig a szegmens egyik legnépszerűbb típusa marad, reagálva azokra a piaci igényekre, amelyek a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, még takarékosabb, még kedvezőbb károsanyag-kibocsátású modelleket részesítik előnyben. Az új Yaris az európai kisautó-vásárlók átalakult igényrendszeréhez is alkalmazkodott. Manapság a racionális szempontok (költségek, praktikum, biztonság és minőség) mellett olyan emocionális jellegű megfontolások is megjelennek, mint a stílus, a sportosság, a fiatalos arculat és az élvezetes vezethetőség. A Yaris idehaza is hihetetlen népszerűségnek örvend: a szegmense legnépszerűbb autójának számító japán kisautóból eddig több, mint 50.000 darab talált gazdára Magyarországon.
A korábbi generációhoz hasonlóan az új Yaris is Európában, Franciaországban készül majd, míg a vadonatúj, 1,5 literes Hybrid Dynamic Force motort és a hibrid hajtásláncot Lengyelországban gyártják.