Kiemelkedő pénzügyi évet zárt 2020-ban a TV2 Csoport

Hírek Kiemelt

Mintegy 45,8 milliárd forintos árbevétellel és 3,9 milliárd forint adózás előtti eredménnyel zárta 2020-as pénzügyi évét a TV2 Média Csoport Zrt. – áll a társaság május 14-én elfogadott beszámolójában. Mind az árbevétel, mind az adózott eredmény jelentősen nőtt az előző évhez képest. A több paraméter alapján is piacvezető hazai televíziós társaság javuló eredményeiben komoly szerepet játszott az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, illetve a vállalat finanszírozási hátterének restrukturálása.



A TV2 Média Csoport Zrt. május 14-én összehívott éves rendes közgyűlése elfogadta a társaság 2020. évre vonatkozó, könyvvizsgáló által auditált pénzügyi beszámolóját. A hazai tulajdonú médiavállalat rendkívül sikeres, a 2019-est is felülmúló üzleti évet zárt 2020-ban: az árbevétele megközelítette a 45,8 milliárd forintot, amely több mint 11 százalékkal haladja meg az előző évi bázisidőszak értékét.

A TV2 Csoport adózás előtti eredménye jelentősen, több mint duplájára emelkedett 2020-ban, így a társaság közel 3,9 milliárd forintnyi nyereséget termelt, a 2019-es közel 1,8 milliárd forint után. A javuló eredményességben komoly szerepet játszott a cégcsoportnál az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, valamint az, hogy 2020-ban restrukturálták a vállalat finanszírozási hátterét.

„A tavalyi év a koronavírus okozta nehezített körülmények miatt egyszerre volt kihívásokkal teli, egyben üzleti és szakmai értelemben sikeres a TV2 Csoport számára. A hazai sikerek mellett kiemelt mérföldkő volt a cégcsoport történetében a nemzetközi piacra lépés, amely a szlovén Planet TV megvásárlásával valósult meg, ehhez az eredményes gazdálkodás adta a pénzügyi erőt, míg a csoportnál felhalmozódott tudás a szakmai bázist” – nyilatkozta Vaszily Miklós, a médiavállalat elnöke.

„A TV2 Csoport 2020-ban piacvezető volt, közönségaránya a 18+ korosztályban az egész napra vonatkozóan 25,6 százalék lett az RTL Magyarország 20,8 százalékával szemben. A szakmai munkánk sikerességét a vállalat pénzügyi eredményei is visszaigazolják” – tette hozzá Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

 

SOCIAL MEDIA