KiBORító tévhitek a borfogyasztásról kezdőknek és haladóknak

Hírek Kiemelt

A bor hatezer éve indult világhódító útjára, mégis majdnem annyi tévhit és félreértés veszi körül mind a mai napig, mint a kvantumelméletet. Amíg nem bontjuk ki, addig egyszerre ízlik és nem ízlik. De a kibontás előtt is számtalan dolgot érdemes tisztázni. A SPAR Bor Placc új online filmjei épp ezt a célt tűzték ki maguk elé.

 

Kiindulásként vegyünk egy átlagos borkedvelőt, aki borszakértőnek hiszi magát, és nézzük meg, hogy mi mindenben biztos, amikor kedvenc italáról van szó. Vigyük el egy pincészetbe, engedjük szabadon garázdálkodni a polcsorok között, utána ültessük le egy kamera elé, és hagyjuk, hogy mondja a magáét. Éppen ezt tette a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., aki Vörös Borisz szerepére Szabó Simont kérte fel, aki lubickolt az improvizációra és bolondozásra nyitott stáb kamerái előtt.

Természetesen a szakértelem is megjelenik a borválasztás, borfogyasztás narratívára fűzött filmekben, hiszen dr. Sárdy Diána, a MATE Szőlészeti és Borászati Intézet intézetvezetője borítja a tévhiteket Borisz ámokfutása során.

Az első két epizód az általános tévhitekről szól, amelyek olyan szorosan kapcsolódnak a borhoz, mint a kvarkok az antikvarkokhoz – ha már az elején szó volt a kvantumvilágról… Mitől függ a testesség? Hogyan készül a rozé? Mi a legjobb palackzárási mód? Mit jelent a mélyedés a palack alján? Milyen borok készülnek Tokaj térségében? Jó-e a cuvée?

A harmadik epizódban Borisz egy INTERSPAR-ban szembesül azzal, hogy a borválasztás nem is olyan egyszerű. Pláne, ha azt is elfelejti az ember, hogy a párja milyen étellel készül vacsorára. Nem csoda, ha a pénztárnál mindenki beelőzi főhősünket. De kár aggódni, Diána ebben az esetben is elmondja, hogy mire kell figyelni, ha a roskadozó polcok előtt állunk tanácstalanul.

Végül a várva várt vacsorába kapunk bepillantást, ahol Borisz igyekszik lenyűgözni kedvesét, mi pedig a csetlések és botlások mellett rengeteget tanulhatunk a helyes borfogyasztásról. Az egyes részek külön-külön is megállják a helyüket, de a legtöbbet akkor tanulhatunk belőlük, ha mind a négyet megnézzük!

SOCIAL MEDIA