Egy újítás nyomán 2018-ra 40 százalékkal csökkenhet a termékek cukortartalma, ehhez azonban a fogyasztókat is át kell szoktatni az új ízélményre.
Világszerte egyre több állam vezet be büntetőadókat a magas só- és cukortartalmú termékekre, és részben erre reagálva a nagyvállalatok is keresik az innovatív megoldásokat, úgy a termékek, mint a marketingmegoldások, például egészséges alternatívákat is kínáló automaták telepítése terén.
A Nestlé SA nemrég bejelentette, hogy egy új folyamat során gyorsabban oldódó, így az ízlelőbimbókat gyorsabban stimuláló és a termékekben kevésbé egyenletesen eloszló cukrot sikerült előállítaniuk, ami lehetővé teszi, hogy 2018-ra 40%-kal csökkentsék termékeik cukortartalmát. Ezzel hathatós választ adhatnak a kormányok, egészségügyben utazó szervezetek és a vásárlók elvárásaira is, ugyanakkor Stefan Catsicas technológiai vezető (a képen) szerint a fogyasztókat még hozzá kell szoktatni, az „újszerű, a természeteshez közelebb álló” ízélményhez. A Nestlé elkötelezett, hogy ennek a folyamatnak az élére álljon, ugyanakkor konkrét célszámokat még nem tűztek ki. Valószínűleg fokozatosan állnának át az új megoldásra néhány kiválasztott márka esetében. Ez a módszer már a sótartalom-csökkentési törekvéseknél is bevált.
(Forrás: Bloomberg)