A márka a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon bemutatta Kínában tett erőfeszítéseit, amelyek középpontjában a mesterséges intelligencia, az elektrifikáció és a diverzifikáció áll, és amelyek a mobilitási vállalattá való átalakulás részét képezik. A kiállítás rávilágít továbbá arra, hogy a vállalat az ügyfelek igényeihez igazított termékek és szolgáltatások révén új értéket teremt.
Emellett a Toyota két vadonatúj, a kínai piacra szánt akkumulátoros elektromos (BEV) modellt, a bZ3C-t (a nyitóképen) és a bZ3X-et is leleplezett a vállalat karbonsemlegesség elérésére irányuló többutas megközelítésének részeként.
„Milyen BEV varázsolna mosolyt kínai ügyfeleink arcára? Kínai partnereinkkel együttműködve ez a keresés vezetett el minket a bZ3C és a bZ3X modellekhez” – avat be Hiroki Nakajima ügyvezető alelnök és technológiai igazgató az új modellek kapcsán, amelyek az egy évvel ezelőtt a Sanghaji Autószalonon leleplezett bZ Sport Crossover Concept és bZ FlexSpace Concept sorozatgyártásra érett változatai.
A Toyota azt tervezi, hogy egy éven belül megkezdi mindkét újdonság értékesítését Kínában. A bZ3C-t a Toyota, a BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY, a FAW Toyota és az Intelligent ElectroMobility R&D Center by TOYOTA (IEM by TOYOTA) közösen fejlesztette. Az „Újraindítás” koncepciója köré tervezett dinamikus, jellegzetes stílussal megáldott BEV crossover olyan tulajdonságokra összpontosít, amelyek szórakoztató személyes teret biztosítanak a Z generáció fiatalabb vásárlói számára.
A bZ3X-et a Toyota, a Guangzhou Automobile Group , a GAC Toyota Motor és az IEM by TOYOTA közösen fejlesztette ki. Ez a családközpontú, SUV típusú BEV nagy belső teret kínál, amely a mobil „Cozy Home” (otthonos tér) koncepcióján alapul. Mindkét modell a legújabb vezetéstámogató rendszerekkel és intelligens utastérrel van megáldva, amelyek az új élményérték mellett biztonságos és kényelmes vezetést kínálnak.