A Big Picture 2024 konferencia előtt, október 19-én a Márkamonitor magazinban terjedelmes tévés dosszié jelent meg, amelynek a kisinterjúit online is elérhetővé tesszük. Ezúttal a Katona Andor kreatív producerrel készült interjút közöljük.
Kreatív producert nem képeznek az iskolák, azzá a gyakorlatban válik a szakember. Te milyen szakmai úton jutottál el ebbe a pozícióba?
Tizenöt éve dolgozom televíziósként. Az RTL Klubnál kezdtem mint gyakornok, és az ott töltött több mint tíz év alatt végigjártam a ranglétrát, végül főszerkesztőként vehettem részt olyan műsorok készítésében, mint az X-Faktor, a Survivor vagy a Celeb vagyok, ments ki innen!.
Öt éve csatlakoztam kreatív producerként a TV2 csapatához, ahol első projektként az Ázsia Expressz második évadát kaptuk meg Oláh Ákos kollégámmal. Azóta is elsősorban reality műsorokon dolgozunk, az Ázsia Expressz mellett a Farm VIP is a mi kezeink alatt készül.
Az Ázsia Expressz negyedik évadát szeptember 18-án jelentettétek be, és mire ez a magazin megjelenik, már képernyőre is kerül a program. Milyen eredményt vársz a negyedik évadtól, megismétli vagy akár felül is múlja a korábbiakat?
Az előző, harmadik széria a Covid miatt két év kihagyással tért vissza tavaly a képernyőre, és az eddigi legsikeresebb Ázsia Expressz-évad lett, sőt az egyik legnézettebb napi reality volt 2022-ben. Ehhez természetesen kellett az is, hogy a kihagyás miatt még nagyobb várakozás előzte meg a műsort. Azt gondolom, hogy az idei évad legalább olyan jól sikerült, mint a tavalyi, és ezúttal az új helyszín, Latin-Amerika is fokozza az izgalmakat, úgyhogy bízom benne, hogy bár erős versenytársakkal kell megmérkőznie, legalább olyan sikeres lesz, mint az előző széria.
Az új évad bejelentésekor veled együtt három kollégádat is a műsor kreatív producereként mutattak be. Mi a munkamegosztás közöttetek?
Az Ázsia Expressz második és harmadik évadát Oláh Ákos kollégámmal ketten vezettük kreatív producerként. Közben azonban a Farm VIP töretlen népszerűsége és Ákos kislányának születése miatt átszerveztük a közös projektjeink irányítását. Ákos viszi dedikáltan a Farmot, én pedig az Ázsia Expresszt. Ettől függetlenül ő is kiutazott az első rész forgatására, és miután hazatért, a Farm VIP mellett az utómunkában is segít nekünk.
Az Ázsia Expressz-forgatás irányítása viszont két-… vagy inkább háromemberes feladat. Szerencsére az elmúlt években többen is bizonyították tehetségüket és rátermettségüket a stábban, így idén már junior kreatív producerként dolgozik velünk a projekten a műsor korábbi főszerkesztője, Koltai Ágnes, és felelős szerkesztőből főszerkesztővé lépett elő Anderle Alexandra.
A műsor 2017-ben a Peking Expressz-formátum alapján indult, és az első két széria valóban Ázsia távoli országaiban futott, a háború által kissé megzavart harmadik évad pedig azoknál közelebb, Kis-Ázsiával kombinálva. Ha most Közép-Amerikában folytatódik a show, miért nem Amerika Expressz a címe?
Leginkább azért, mert az idei, közép-amerikai kalandra inkább izgalmas kitérőként tekintünk, mintsem mostantól általános mintára. Alapvetően a jövőben is ázsiai útvonalakkal tervezünk, de idén úgy alakultak a körülmények, hogy lehetőségünk volt kipróbálni Latin-Amerikát. Így nem volt igazán kérdés, hogy az amúgy is erős márkává vált címet ne változtassuk meg, csak egy hangsúlyos alcímet kapjon az idei, különleges évad. Amúgy ez a legtöbb országban bevett gyakorlat. Sokan a mai napig a Peking Expressz címet használják, holott már egyáltalán nem forgatnak Kínában, de még a közelében se nagyon.
Hamarosan indul a Dancing with the Stars új évada is, ami hatalmas stábbal készül. A műsor előkészítése nyilván már jóval korábban, akkor elkezdődött, amikor az Ázsia Expressz még forgott. Hány nagy formátumú programon tudsz dolgozni párhuzamosan?
Most, hogy mindkét műsor pillanatokon belül elindul, és nagyon sok velük a teendő, határozottan mondhatom, hogy maximum kettőn. Így is nehéz összeegyeztetni, hogy mindenhol jelen tudjak lenni felelősségteljes producerként. De nem panaszkodom, mert mindkettőt nagyon élvezem, és bár a Dancing with the Stars újdonság az életemben, máris ugyanannyira a gyermekemnek érzem, mint az Ázsia Expresszt vagy a Farm VIP-t.
Van olyan fontos információ, amit a Dancing with the Stars indulása előtt elárulhatsz? Miben különbözik majd az előző évadoktól?
A tervünk, hogy alapjaiban ne változtassunk a műsoron, hiszen ismerik és szeretik a nézők, ráadásul a formátum szabályait amúgy sem rúghatjuk fel, de sok apró újítással készülünk, aminek mind az a célja, hogy még dinamikusabbá, lendületesebbé tegyük az adásokat, és a tánc még nagyobb hangsúlyt és még látványosabb tálalást kapjon. Emiatt a stúdió is változik, idén nincs zenekar, a produkciók az eredeti előadó hangján szólalnak meg, ezáltal pluszteret kapnak a táncosok, illetve még grandiózusabbá válik a ledfal, ami sokkal több lehetőséget ad nekünk a kreatív ötleteinkhez. Az a célunk, hogy aki megnézi a műsort, azt érezze, hogy azt kapja idén is, amiért odakapcsolt, de a korábbiaknál még izgalmasabb tálalásban.
Ez az interjú eredetileg a Márkamonitor 2023/3. számában jelent meg.