Katona Andor: „Fizikálisan lehet tréningezni, de a mentális készenlét a fontosabb”

Kiemelt Márkaépítők Közössége

A Big Picture 2025 konferencia előtt megjelent lapszámunkban televíziós szakemberekkel beszélgettünk. A kisisnterjúkat most online is elérhetővé tesszük. Következő megszólalónk Katona Andor kreatív vezető, TV2.

 

Az Ázsia Expressz többnyire valóban Ázsiában készül, de volt már közép-amerikai évada is. Számíthatunk a közeljövőben afrikai verzióra?

Vannak a világnak még bőven olyan tájai, ahol még nem forgattunk Ázsia Expresszt, de egyébként vannak kialakított és kipróbált útvonalak. Afrika és Dél-Amerika is ilyen, annyira jó volt viszont visszatérni sok év után Délkelet-Ázsiába, hogy itt is szívesen kalandoznánk még. Mindenre nyitottak vagyunk, és hálásak, bármerre is visznek minket a következő évadok.

 

A feladatok gyakran megviselik a résztvevőket, néhányan fel is adják. De a producernek, a műsorvezetőnek, a műsort készítő csapatnak sem könnyű. Saját magatokat hogyan tartjátok formában?

Még mi sem tudunk teljesen felkészülni a forgatásra. Persze fizikálisan lehet tréningezni, de szerintem a mentális készenlét a fontosabb. Nagy figyelmet fordítunk ezért arra, hogy mindenki tisztában legyen azzal, mire is vállalkoztunk, a stáb pontosan tudja előre, hogy melyik napon milyen feladatok, kihívások várnak rá. Emellett fontos az alvás – amire nem sok lehetőségünk van a forgatás alatt, ezért azt mindig ki kell használni – és a biztonságos táplálkozás, mert külföldön könnyen elcsapja a gyomrát az ember, és hasmenéssel talpon lenni és forgatni egész nap nem a legkönnyebb feladat.

 

Több nagy költségvetésű műsort készítesz többé-kevésbé párhuzamosan vagy jelentős időbeli átfedésekkel. Mekkora csapat áll a rendelkezésedre, akikre jelentős feladatokat is tudsz bízni?

Minden műsoron másokkal dolgozunk együtt, a létszám is nagyon változó. Az Ázsia Expressz körülbelül 30 fős magyar stábbal forog, míg a Dancing with the Starson közel kétszázan dolgoznak hétről hétre… de ami közös bennük, hogy mindegyik fantasztikus csapat, akiknek a többségével már jó pár éve ismerjük egymást, így a hangulat nem is baráti, hanem inkább családias. Nekem pedig nagyon fontos az is, hogy a TV2-s, belsős kreatív kollégáimmal nagyszerűen tudunk együttműködni. Minden műsorban vannak mellettem más kreatív producerek, főszerkesztők, akik valószínűleg nélkülem is meg tudnák már valósítani a projekteket, inkább én vagyok az, aki ragaszkodik ahhoz, hogy ott lehessen.

A beszélgetés eredetileg a Márkamonitor 2024/3. számában jelent meg. 

SOCIAL MEDIA