Jönnek az önvezető Toyoták, Lexusok

Hírek

A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott, a mesterséges intelligencia, a robotika és az autonóm autózás (valamint értelemszerűen az azok előszobájának számító aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák) területén is vezető fejlesztőként ismert Toyota, és prémium márkája, a Lexus olyan technológiát mutat be az Egyesült Államokban, amely 2021-től összekapcsolja a járműveket és az infrastruktúrát – áll közleményükben.

A környezetbarát hibrid elektromos modelljeről ismert japán autógyártó szerint a technológia növeli majd a járművezetők és a közlekedők biztonságát, javítja a hatékonyságot, miközben a kapcsolt és automatikus vezetési rendszerek révén további előnyöket kínál. A terv szerint felgyorsulnak majd a jármű-jármű és a jármű-infrastruktúra kommunikációs lehetőségek. Ezzel megkezdődik az 5,9 GHz-es rövid hatótávú kommunikációs rendszer (Dedicated Short-Range Communications, DSRC) bevezetése is, ami várhatóan a többi autógyártót is a DSRC rendszer használatára motiválja az Egyesült Államokban.

Ha a járművek intelligens rendszerei a DSRC rendszer segítségével még szélesebb körben és hatékonyabban tudnak együttműködni, akkor a járművezetők számára bekövetkezhet a zéró halálos baleset, a kevesebb forgalmi dugó és az akadálytalanabb közlekedés kora – véli közleményükben Jim Lentz, a Toyota Motor North America (TMNA) vezérigazgatója.

Három éve azt ígértük, hogy a 2017-es év végéig szinte minden eladott autónkban automatikus vészfék (AEB) lesz. Ma az Egyesült Államokban eladott Toyota és Lexusjárművek 92 százalékában szériafelszerelés a Toyota Safety Sense vagy az AEB rendszerrel kiegészített Lexus Safety System. A többi autógyártó is egyre gyorsabban vezeti be ezt az életmentő technológiát, így jóval a 2022-re kitűzött iparági bevezetési céldátum előtt járunk. Ennek szellemében úgy gondoljuk, hogy a DSRC egyre elterjedtebb használata az autóvezetők számára nemcsak biztonságosabbá és gazdaságosabbá teszi céljuk elérését, hanem segít lefektetni a jövőbeni kapcsolt és automatikus vezetési rendszerek alapjait is – tette hozzá.

Az elmúlt 13 évben a Toyota a DSRC V2X kommunikációs technológia fejlesztése érdekében együttműködött más autógyártókkal, infrastrukturális szervezetekkel és az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumával is. A Toyota most arra biztat más autógyártókat, valamint a közlekedési infrastruktúra üzemeltetőit és irányítóit, hogy köteleződjenek el a DSRC technológia irányában, és így megvalósulhasson a technológia által lehetővé váló teljes biztonság és akadálymentes forgalom.

SOCIAL MEDIA