A Heinemann Duty Free üzletében kínált hungarikumokat leginkább az orosz, brit, finn és kínai utasok vásárolják.
A Heinemann Duty Free üzletében kínált hungarikumokat leginkább az orosz, brit, finn és kínai utasok vásárolják.
A Budapest Airport által üzemeltetett ferihegyi repülőtéren tavaly több mint 11 millió utas fordult meg, akiknek közel a fele volt induló utas, és ebből körülbelül 1,5 millióan vásároltak a helyi duty free üzletben. A hungarikumok igen népszerűek a körükben: a legtöbb az Unicumból, illetve a Pick szalámiból fogy (átlagosan óránként egy rúd szalámit és néhány üveg Unicumot értékesítenek), az édességek közül a harmadik generációs családi vállakozás, a Szamos marcipánjai a legkelendőbbek, de más magyar csokoládé termékek is kiemelkedően teljesítenek a Heinemann Duty Free kínálatában.
Túlnyomóan magyar áruk
A Heinemann Duty Free shopjába belistázott élelmiszer kategóriájú termékeknek jelenleg nagyobb része magyar termék. A hungarikumnak nyilvánított 23 élelmiszerkategória közül 10 kapható a budapesti üzletben – fűszerekből, borokból, pálinkákból, likőrökből, édességekből és húskészítményekből,valamint lekvárokból áll össze az üzlet hazai árukínálata. A nemzetközi termékpalettán leginkább teákat, édességeket és fűszereket találunk. Olyan különlegességeket vásárolhatunk itt meg, mint a Lemon Curd nevű citromos vajkülönlegesség, a Unique Concept macaron termékei, a Compagnia dell’Arabica guatemalai kávéja vagy az Urban szarvasgomba szószai. A nemzetközi fine food termékek közül a Terramezzo só- és borsőrlői fogynak a legjobban.
Azért a magyar termékek a legkelendőbbek. A Heinemann Duty Free üzletben 16 tonna édes és erős paprikaőrleményt adtak el 2016-ban, de a liba- és kacsamájból készült termékek is népszerűségnek örvendenek: éves szinte körülbelül 11 tonnát értékesítenek ezekből.
De vajon kik rajonganak leginkább ezekért a finomságokért? Az üzemeltető elárulta: a regionális választékból leggyakrabban orosz, brit, finn és kínai utasok vásárolnak. A választék stabil, amit az értékesítési teljesítmény és a vásárlók esetleges igényei alapján minden évben felülvizsgálnak. A Heinemann Duty Free kollégái odafigyelnek arra, hogy mindig az igényekhez mérten bővítsék a termékkört, ilyenkor ők járnak utána a legjobb minőségű áruknak, de természetesen van, hogy egy hazai vállalkozó megkeresése alapján alakítanak ki együttműködést, így került be a kínálatba például a Chocome, amely azóta is az egyik legnépszerűbb csokoládé. A ferihegyi duty free sok visszatérő vásárlóval rendelkezik, ugyanis az üzlet figyel arra, hogy árait a hazai árakkal versenyképes szinten tartsa.